kevinedomm Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei! Har en blandet Mainecoon/norsk skogskatt i huset, som er litt over 1 år gammel. En ting jeg har lagt merke til er at pelsen hans var mye gråere/hvitere nå på vinteren, men i de siste dagene syns jeg at han har blitt mørkere igjen, pluss at han har fått en ny brunfarge på halen. (Neida, det er ikke dritt ) Er dette vanlig, eller er det ren innbilning? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Mange dyr skifter farge om vinteren, også kalt vinterpels Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg har hatt flere katter, opp til tre stykker samtidig, og min erfaring er at de mørke kattene har forskjellig farge på sommer- og vinterpels. Det kan jo også være noe med lyset, at det er mer lys om sommeren, men min kullsorte pus er litt brunaktig om sommeren, og har en annen type pels enn om vinteren. Jeg tipper det er en blanding av en liten fargeforskjell, og sterkere lys i sommerhalvåret. Lenke til kommentar
AmiDelf Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg har hatt 5 katter gjennom livet mitt. Ene lever fortsatt De er søte... men over til temaet... Vel. Katter skifter farge på pelsen etter hva slags mat de får og stel tror jeg at jeg har funnet ut av. Men det varierer veldig mellom katterasene. Hadde en søt pus som ble kaldt for Donatello. Og den skiftet nesten ingenting. Den var gulrød og hvit, men med en sort flekk på den ene foten. Sjarmerende og søtt Jeg tror at den sorte delen ble litt større etterhvert, men ikke merkbart for det blotte øyet. Men kanskje noen har et mer korrekt svar? Lenke til kommentar
Lise_ Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har en grå katt, og den blir brunlig om sommeren. Men om du klipper katten, får den sin opprinnlige farge tilbake! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Katter skal helst ikke klippes. Med mindre de har veldig lang pels og blir plaget av det. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Eller har floker i pelsen Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Da må du gre den oftere, eller prøve å gre de ut. Katter skal generelt sett ikke klippes. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Har ikke sett noe til floker enda, men dette vil vel komme når katten blir eldre og ikke "grer seg selv" lengre? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 En katt som bor på gård blir ofte en stor floke.. Den tar ikke skade av å barbere bort kladdene til våren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå