holrun Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei, har et problem. Tenkte jeg skulle lage en filmsnutt av hva jeg har hatt om i særemne. Særemnet har omhandlet tre filmer. Har lasta ned to filmer og la ut på å begynne og redigere, men fikk beskjeden om at pinncale ikke støttet MPEG4 formatet til filmen. Hva skal jeg gjøre? Prøvde dette i Vegas 6.0 også, men da kom bare lydsporet fram. Håper på svar - Rune Vet ikke om dette ble posta rett men. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Da får du finne ut hva slags filtype det er, formodentlig DivX eller XviD, og deretter finne et program som kan konvertere slike filer til noe redigeringsprogrammene takler. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei, har et problem. Tenkte jeg skulle lage en filmsnutt av hva jeg har hatt om i særemne. Særemnet har omhandlet tre filmer. Har lasta ned to filmer og la ut på å begynne og redigere, men fikk beskjeden om at pinncale ikke støttet MPEG4 formatet til filmen. Hva skal jeg gjøre? Prøvde dette i Vegas 6.0 også, men da kom bare lydsporet fram. Håper på svar - Rune Vet ikke om dette ble posta rett men. Du mangler codecs. Installer K-Lite Mega codec pack, da får du de codecs du trenger. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Du kan jo konvertere videoen til et annet format da... http://media-convert.com/ Så velger du Output format .avi eller noe Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ikke rediger i mp4, konverter til noe lettere. Konverter til ukomprimert avi (HuffYUV), enkelst og best. Så bruker du en kjapp kodek internt i programmet, som MJPEG. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Uten å være noen ekspert synes jeg det virker som selvmotsigende å skrive om ukomprimert AVI hvis den er komprimert med HuffYUV-kodeken. Ukomprimert AVI er iallfall ikke spesielt lett, gjerne rundt 60-70 gigabyte pr time. Har ingen erfaring med HuffYUV (akter å installere og teste den nå!), men håper at den vil gi atskillig mindre filer enn dette. Men tviler på om de i så fall vil kunne kalles ukomprimerte. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 HuffYUV skal vere ein tapsfri codec, som gjev omlag halvparten av filstorleiken til ukomprimert utan at ein mister informasjon. Ein annan slik codec er Lagarith. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå