Dumrian Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei, for å kunne overføre et par filer fra PCen min til broren min sin skolepc, så gjorde vi den tabben at vi skiftet domene på PCen til WORKGROUP. Nå er det plutselig ikke internett lengre, ettersom det virker som om nettverkskortet er deaktivert. Det er også ikke mulig å logge på noe annet enn administrator kontoen (han har passord/brukernavn, fått "ulovlig"). Så, vi har administrator konto, er det da mulig å få PCen tilbake til dette skole-domenet? All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
zulo Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Ja men bare administrator i domenet kan melde en pc inn i domenet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 System restore til et restore punkt føre endringen setter det tilbake slik det var før dere meldte den inn i workgroup.Altså tilbake til domene(dette pga av at registry restores). Melde inn i domene manuelt går ikke uten å være tilkoplet domenet + å være domain admin. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Selv om de tar restore til et punkts pcn sto i domenet, vil de da kunne logge på og bruke domenet selv om pckontoen ble slettet på domenekontrolleren? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Høres for meg ut som dette ble gjort offline fra domenet. Er vel ingen som sitter på skolen langfredag. Uansett tror jeg ikke computer accounten i AD forsvinner , selv om man var online. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Hmm, ja, dette ble gjort hjemme, med internetttilkobling, men ellers ingen tilkobling til skolenettverket i det hele tatt, så virker veldig logisk at dette bare er lokalt på PCen. Vil system restore være sikkert å bruke? Det vil ikke bli noe slettet eller lignende? Og hvordan fungerer/bruker man system restore? Takk for svar!! Endret 21. mars 2008 av Tuftez Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Slik bruker du systemgjenoppretting. Norsk http://support.microsoft.com/kb/306084/no Engelsk http://support.microsoft.com/kb/306084/en Dokumenter osv vil ikke bli berørt. Windows registeret , exe filer , com filer , DLL filer , blir gjenopprettet fra siste snapshot. Endret 21. mars 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Uhm, "Systemgjenoppretting er deaktivert. Vil du aktivere Systemgjenoppretting nå?" Hvis jeg trykker på ja, så kommer jeg inn på en meny som går under Systemegenskaper. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Jaja . ikke veldig smart å deaktivere "system restore ". Da har du/dere ikke annet valg en å kontakte skole admin senere for å få den innmeldt i domenet igjen. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Hmm, det var skrudd av som default, og var ikke noe jeg eller broren min tenkte på, beklagligvis. Er det vanlig at nettverkskortet ikke finner noen nettverk etter bytting av domene? Ville i alle fall vært en trøst dersom internetten hadde fungert på den resten av påsken. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Internett skal (som regel) ikke ha noe som helst med domene å gjøre, det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor dere meldte den ut av domene. Har da satt opp en anseelig mengde med datamaskiner mot AD med mindre nettverksadministrator har skrudd av muligheten for "eksterne" nettverk i AD så skal du i teorien få fulle rettigheter til masinen med en gang du ikke har kontakt med domenekontrolleren. (noe jeg regner med at du har) Du får bare teste videre, men utmeldingen av AD skal ikke ha noe å si i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå