Gå til innhold

koss portal pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sennheiser PX 100 er det like bra som koss???? :nei:

Alle tror koss er best fordi folk skryter fælt av dem. Sannheten er at de som skryter av dem har kjøpt dem som oppgradering til det som er med spilleren, og i forhold til det er det super lyd. De som gjør litt research før de tasser på elkjøp og kjøper det første de ser er undertallige, derfor alle bruker portapro

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jeg byttet ut et par porta pro med et par sennheiser px100 etter at porta proen hadde gått i stykker for n'te gang. For det første har de samme livstidsgarantien som koss headsettet, men går mindre i stykker. Sennheiser headsettet mitt har blitt brukt like røft som koss headsettet ble, men har holdt uten å miste lyden på det ene øret eller falle av rammen, slik kossen gjorde for mange ganger til at jeg gidder å telle.

I tillegg har sennheiserne mye bedre lyd. Bassen er renere og mye mer balansert i forhold til resten av lyden. Jeg regner ikke meg selv som særlig kyndig på lyd, men jeg hørte KLART forskjell. Når du kan kjøpe sennheiserne for litt over 300 kroner fra cdon eller lignende er det et klart valg. Les annmeldelser av begge headsettene, de fleste vil si det samme som svarene i tråden her.

Lenke til kommentar

Egentlig har ikke Koss PortaPro så veldig dårlig lyd så lenge du bruker justeringsmulighetene for hvor mye klokkene trykker på øret. Hvis du har den på "firm" vil bassen drukne all diskant.

Men hvis du setter den på det ytterste (light) så klokkene får litt avstand fra øret blir diskanten mye klarere og bassen mye mer kontrollert. Faktisk med denne innstillingen syns jeg PortaPro låter bedre enn PX 100, med klarere diskant og bedre dynamikk. Bassen har fremdeles litt "punch", men ikke overveldende slik som standardinnstillingen.

Vet ikke om det er flere her som har prøvd det samme, men jeg opplevde det ihvertfall som en markant forbedring. PX 100 har heller litt avrundet diskant, men detaljer kommer alikevel klarere fram. Personlig syns jeg PX 100 kan bli litt kjedelige til sammenligning med PortaPro på "light"-innstilling.

Endret av dir3
Lenke til kommentar

Koss Portal pro?

:p

Jeg synes de er helt greie, men de er litt oppskrytt. Hva som er god lyd er forresten veldig subjektivt, så man må nesten prøve forskjellige headset selv.

Det er forresten artig å se hvor forskjellig priset disse er. Jeg har sett de til alt fra litt under 200-lappen helt opp til 550 kroner.

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...