Foe_of_Good Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Skrudde på lyset i garderoben da det smalt. Sikringa hadde gått, og ble litt deppa da jeg så at den sikringa også hørte til pc-rommet, siden jeg ikke hadde lagret det jeg drev med, selvfølgelig. Satte i ny sikring og startet opp på nytt, men det går plutselig ikke! Det virker til at alt starter i maskina, alle vifter går, alt av lys virker, alle hd spinner virker det til, men maskina vil ikke starte. Jeg kommer så langt som andre skjermbilde i bootup, nemmelig splash-screen til mitt hk, ASUS M2N32 WS Pro, hvor det står press del to enter setup, enter tab to enter post. Ingen av disse fungerer, og der blir maskina stående. Det skjer ikke noe mer. Jeg plukket ut alle hd utenom C:, og jeg har tatt ut strømmen og fjernet batteriet på hk og satt jumper fram og tilbake, men fungerte ikke. Jeg kunne ha tenkt meg noen råd om hva dette kan være før jeg begynner å plukke fra hverandre maskina. Jeg mistenker at hk har svidd seg? Alt snurrer og går på maskina, så det kan vel ikke være PSU.. Sinnsykt kjipt dette her midt oppi påska... Ikke letteste tiden å få support hos noen heller. Jeg fatter det ikke, jeg hadde dataproblemer påsken i fjor også! Forbannet, være.. Noen som har noen tips eller har vært borti noe lignende? Tar imot alle tips med stor takk!! AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Asus M2N32 WS PRO, nForce 590 SLI 3x Crucial DDR2 BallistiX PC8500 1024MB CL5 6x SATA2 HDD Samsung 19" LCD Syncmaster 931BF TCO-03 Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 -Oppdatering- Har nå fått liv i maskina ved å fjerne noen ram. Den startet med kun 1 stk ram innstalert, og jeg fikk resatt BIOS til Default. Har prøvd litt frem og tilbake, og har funnet ut at jeg kan kun kjøre med 2 stk ram innstalert, ikke 3 som jeg hadde før. Kan det da hende at SIMM Socket 2 har tatt kvelden? Eller ville da ikke HK ha fungert i det hele tatt? Altså, jeg har to stk Crusial Ballistix 1gb ram satt i spor(fra venstre) 1 og 3. Står det noe i 2 og 4 vil ikke maskina starte. Noen med ideer? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Diagnosen du har gjennomført er grundig og det kan dessverre kanskje konkluderes med at lynet har tatt kortslutta rambank 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå