Gå til innhold

300W nok til dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Driver og kikker på ny pc nå etter at maskinen min ble stjålet under et innbrudd :(

Lurer litt på å kjøpe et Suntec-kabinett fra Flexi-data sammen med resten av komponentene som jeg skal kjøpe eller om jeg bør gå for å kjøpe inn Suntec-kabinettet hos microplex og kjøpe en større strømforsyning?!

Jeg har tenkt til å kjøpe følgende deler:

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

Corsair XMS2700 DDR-DIMM 256MB PC2700

Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Sort

NEC DVD-spiller IDE 16x/48x Sort

Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR

Kjøling og diverse har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men regner med jeg går for en MCX462PLUS: Swiftech CPU-kjøler, u/vifte ihvertfall.

Har hørt en del steder at både 9700pro skjermkortene og Amd Athlon xp 2500+ (Barton) suger noe enormt med strøm.

Fint hvis dere kan komme med litt tilbakemeldinger/innspill på hva dere mener om oppsettet mitt og om jeg eventuelt burde gå for en strømforsyning på mer enn 300w.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at det holder med en 300w strømforsyning, men jeg tror jeg ville kjøpt en lit større for å være på denh sikre siden. Hvis du kjøper en litt større nå så trenger du kansje ikke å kjøpe ny neste gang du skal oppgradere.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt R9700 Pro, AMD XP2400, 2 harddisker og en DVD-ROM pluss 2 eksterne USB enheter på en 180 W mATX PSU. Funket fint det, hehe... Merket ikke noe på stabilitet, men jeg tror nok at det var en ganske heftig workload for en PSU på 180 W ja... Så jeg bruker vanlig 300w ATX PSU nå, den blir merkelig nok ikke så varm nei ;)

Point made?

Lenke til kommentar
Driver og kikker på ny pc nå etter at maskinen min ble stjålet under et innbrudd :(

Lurer litt på å kjøpe et Suntec-kabinett fra Flexi-data sammen med resten av komponentene som jeg skal kjøpe eller om jeg bør gå for å kjøpe inn Suntec-kabinettet hos microplex og kjøpe en større strømforsyning?!

Jeg har tenkt til å kjøpe følgende deler:

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

Corsair XMS2700 DDR-DIMM 256MB PC2700

Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Sort

NEC DVD-spiller IDE 16x/48x Sort

Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR

Kjøling og diverse har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men regner med jeg går for en MCX462PLUS: Swiftech CPU-kjøler, u/vifte ihvertfall.

Har hørt en del steder at både 9700pro skjermkortene og Amd Athlon xp 2500+ (Barton) suger noe enormt med strøm.

Fint hvis dere kan komme med litt tilbakemeldinger/innspill på hva dere mener om oppsettet mitt og om jeg eventuelt burde gå for en strømforsyning på mer enn 300w.

Minnet holder ikke, du SKAL ha PC3200 på det HK'et. Det trenger riktignok ikke å være Corsair XMS, det holder LENGE med TwinMOS eller noe annet originalt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Egentlig så har det vist seg at PC3200 RAM har dårligere ytelse på disse hovedkortene enn PC2700 på de fleste områder...

nForce2 was the first consumer chipset to offer support for two DDR channels. The choice is between DDR333 or DDR400, although the latter usually doesn't add anything to performance.
Lenke til kommentar

Jokemon skrev:

Personlig vill jeg byttet kabinett og gått for dette utrolig gode og romslige kabinettet med 360 W:  

Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sølv  

Kabinett m/360W MX-01SL-D P4 / AMD

Har hatt chieftech kabinett før, men syns de blir litt store og klumpete selvom det litt bedre plass i det. Har vært hos en kamerat som har kjøpt seg Suntec-kabinettet jeg pratet om og det er et utrolig pent kabinett. Mye bra løsninger på dette også, alt skrueløst.

Ar`Kritz skrev:

Minnet holder ikke, du SKAL ha PC3200 på det HK'et. Det trenger riktignok ikke å være Corsair XMS, det holder LENGE med TwinMOS eller noe annet originalt.

PC2700 kjører jo på 333 Mhz, trodde ikke man kunne få mer enn 333 Mhz hastighet i og med at Barton ikke kjører på mer enn 333 Mhz. Corect me if I´m wrong....

Takker for alle tilbakemeldinger. Keep´em coming..

Noen som har Hercules 9700pro? Fint om dere kan komme med noen tilbakemeldinger om det er verdt og kjøpe Hercules-kortet fremfor endel billigere varianter som f.eks SaphireCrucial eller lignende. Veit ikke om det er nødvendig å legge rundt 3500,- i et skjermkort hvis jeg får samme ytelse med en de billigere variantene av 9700pro.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja, men hvis man tenker litt smart, så er PC3200 billigere når tiden kommer at den er brukelig... At jeg skal betale mer for PC3200 nå når den er ubrukelig i forhold til billigere PC2700 er jo ikke aktuelt...

Fremtidsrettet, ja, men når den fremtiden kommer, så oppgraderer jeg da :) for da er det billigere, for da er den neste nye teknologien (som er ubrukelig, men NY!) det som ligger på pristoppen.

Lenke til kommentar
Egentlig så har det vist seg at PC3200 RAM har dårligere ytelse på disse hovedkortene enn PC2700 på de fleste områder...

nForce2 was the first consumer chipset to offer support for two DDR channels. The choice is between DDR333 or DDR400, although the latter usually doesn't add anything to performance.

Det står aldeles ikke at PC3200-ram har dårligere ytelse enn PC2700-ram der! Det står bare at bruken av PC3200 ikke medfører noen ytelsesøkning i forhold til PC2700!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Det står aldeles ikke at PC3200-ram har dårligere ytelse enn PC2700-ram der! Det står bare at bruken av PC3200 ikke medfører noen ytelsesøkning i forhold til PC2700!

Oh really? Jeg er amerikansk altså... kan litt engelsk. :lol:

Men, sa jeg at det var det det sto der? Nope... Hadde jeg sagt:

"... sånn som det står her:" eller noe sånt... men det gjorde jeg ikke...

Der står det at vanligvis gir ikke PC3200 noe bedre ytelse enn PC2700.

Men, i mange andre artikler og tester så har jeg sett at PC3200 gir faktisk i mange sammenhenger dårligere ytelse enn PC2700.

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...