mirene Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei...jeg har et merkelig problem. Jeg har GeForce 4 med video inn og ut. Når jeg bruker twin view funksjonen så får jeg riktignok PC bilde på TV'en...men når jeg spiller av en film i hviken som helst media avspiller,så kommer det bare lyd på skjermen.Media spiller og windows skjermbilde synes...men det er IKKE noe film inne i avspiller vinduet,kun svart. På Monitoren så er alt ok,med film å greier. Hva er det som er feil ???????? Lenke til kommentar
atticus Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Er det bare i media player du har det problemet ? dvs. fungerer filmer i winDVD og slike programmer ? Har Gf4 selv og alt fungerer fint her. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Har samme problemet i DIVX player...Power DVD...Windows Media Player Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Sett tv'en som primary display. Lenke til kommentar
scream Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Har samme problemet selv, men kommer rundt dette ved å velge at den kun skal vise bilde på tv-en og ikke på monitoren! Velger jeg Clone , får jeg bilde på tv-en , men ingen bilde i mediaplayer eller noe annet lignende program! Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Du må velge hvilke av skjermene som skal være primary og secondary display. (Husker ikke riktig hvordan du gjorde det på nvidia sine kort da jeg har hatt ATI en stund nå.) Media player har en tendens til å kun å vise filmen i displayet som er satt til primary. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Gå til innstillinger for overlapping og sett til "aktiver" på tv skjermen. Det bør fikse problemet. Lenke til kommentar
striky Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Dette er tatt opp MANGE ganger i forumet. SØK! Og ja, du må sette skjermen som skal vise video til primary. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Og ja, du må sette skjermen som skal vise video til primary. Tull, jeg kjører med monitor som primary og TV som secondary. Funker perfekt. Lenke til kommentar
batko Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg hadde samme problemet i begynnelsen. Etter at jeg oppgraderte til nyere drivere så gikk alt mye bedere. For øyeblikket bruker jeg versjon 42.82. Det er også viktig og la tven stå på den kanalen som skal brukes til visning, fordi PCen setter ikke opp forbindelsen dersom den ikke finner den i oppstarten mens den sjekker tilkoblet hardware. Er koblingen ok skal du se skrivebordsbakgrunnen på tven. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Hva kommer det av at jeg IKKE kan se media bildet...altså filmen,BÅDE på TV og PC-monitor. Når jeg kan se PC bildet på begge to,uten problemer. ? Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg benytter 40.72 driverne og har plundret litt med dette. Det nærmeste jeg kommer er å gå inn på "egenskaper" "avansert" deretter på arkfanen for GeForce-kortet. Da dukker det opp flere valg enten til høyre eller venstre i dialogboksen. Under valget "Instillinger for overlapping" velger jeg "Andre skjerm" som full skjerm-enhet. Under Zoom-instillinger velger jeg "video overlay". Valgene her er gjort på bakgrunn at jeg har TV som andre skjerm. Yoda Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Ok her kommer oppskrift: (til GF4 kort) 1. Gå til nview og velg "Kloning" og trykk så "Apply" 2. Trykk/Velg på skjerm nr. 2 (bildet med brua) 3. Trykk på enhetsinstillinger og så "Velg utdataenhet" 4. Velg TV og sett formatet til PAL B 5. Gå tilbake til enhetsinstillinger og velg "skjermjustering" og sett skjermstørrelsen til max. 6. Gå så til "innstillinger for overlapping" og sett "Full skjerm-enhet" til "andre skjerm" 7. Trykk "Apply" og så skal det være tut og kjør. Nå vil film vises i full størrelse på TV, uavhengig om du har fullscreen eller ikke på skrivebordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå