pederk Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Fjernet et forstyrrende tre og justerte farger og nivåer. Vignetteringen er fra objektivet. Muligens litt mørkt? Ikke helt sikker. Elsker tanken på å våkne en morgen, og merke at hele huset er begravd i snø. "And then our skin gets thicker from living out in the snow." Fikset på perspektivet og litt på fargene. Ikke noen videre tanker om bildet utenom å få det til å se fint ut. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Det første bildet har altfor mye himmel for meg. Dermed blir det ganske intetsigende til tross for at himmelen er relativt tiltalende i seg selv. Dessuten blir det litt mye støy i bunnen av bildet pga alle sporene i snøen. På det andre bildet synes jeg rødfargen ser unaturlig ut. Kanskje litt vel mye fiksing i etterbehandlingen? Dessuten kunne du godt croppet vekk dørene i begge bildekantene. Men ideen er ganske god, med så kraftig kontrast mellom det røde og det blå. Det hadde muligens blitt enda bedre med et et polafilter for å gjøre blåfargen enda dypere, og dessuten fjerne refleksen i vinduene. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Er det første bildet av hustak? Syns også det var noe rart med fargene på bilde to,. Spes. refleksjonene i glassene. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Det første bildet har altfor mye himmel for meg. Dermed blir det ganske intetsigende til tross for at himmelen er relativt tiltalende i seg selv. Dessuten blir det litt mye støy i bunnen av bildet pga alle sporene i snøen. Jeg er enig. Jeg hadde ikke mye snø å jobbe med i bunnen, og den er som du ser. Hadde jeg komponert litt lengre ned hadde jeg fått med en vei, og det ville jeg i alle fall ikke ha med. På det andre bildet synes jeg rødfargen ser unaturlig ut. Kanskje litt vel mye fiksing i etterbehandlingen? Dessuten kunne du godt croppet vekk dørene i begge bildekantene. Men ideen er ganske god, med så kraftig kontrast mellom det røde og det blå. Det hadde muligens blitt enda bedre med et et polafilter for å gjøre blåfargen enda dypere, og dessuten fjerne refleksen i vinduene. Rødfargen er ikke bare fra det bygget, men fra et bygg med samme farge rett foran som reflekterer over på det jeg tok bilde av. Bygget ble stort sett gjort mørkere i etterbehandlingen. Jeg brukte polafilter. pybalto: Jepp, det er hustak. Jeg kan jo legge opp originalene, når jeg tenker meg om. To sek... Endret 23. mars 2008 av pederk Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Jeg synes huset er et veldig godt motiv, men synes ikke du har vært streng nok med konposisjonen. Det døren som kommer inn i bildets venstre kant forstyrrer balansen i noe som inviterer til total stramhet. Jeg ville nok enten gått nærmere for å få det strammere med mindre himmel, eller lenger i fra med mer himmel. Motiver må ikke være etter tredjepartsregelen, L-komp, diagonal eller andre regler. Det må likevel være et poeng i å bryte slike regler, og her ser jeg ingen i bruk. Det blir bare en tilfeldig, tjukk stripe litt i underkant av bildet. Skillet mellom himmel og hus burde markere tredjeparten, enten i ene eller andre retningen. Det er et stilig motiv som kan reddes ved litt cropping både i topp og til venstre. Jeg ville også ha beskjært helt opp til over trappen, og rettet opp de fallende linjene i Photoshop. De er så lite fallende at det bør være en enkel jobb, og for lite fallende til å utgjøre noen effekt. dessverre er de også for fallende til å bli ignorert, selv om de er nær det som kan sies å være helt ok. Endret 23. mars 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Det nederste bildet har potensiale, men syns som PM at komposisjonen kunne ha vært annerledes. Det blir for mange vinduer og dører, ville ha gått tettere inn, kanskje bare tatt med de to øverste vinduene til høyre, ville ha prøvd meg frem med diverse alternativ. Fargene var fine, klare og kontrastfylte. Likte din første versjon best mtp fargene. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Tusen takk for svar. Helt enig i det dere har å si om bilde nr. 2. Godt mulig jeg prøver meg på en ny redigering når jeg får tid. edit: More like it? Edit 2: Okey, skal vel croppe vekk litt mer himmel. Ble for opptatt av å være glad over å få til perspektivet såpass nesten-perfekt at jeg mistet litt fokus. Endret 23. mars 2008 av pederk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå