Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Administrator i Vista


Gjest Slettet-a2WYAfiJ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-a2WYAfiJ

Får ofte opp melding om at jeg må ha administrator rettigheter på maskinen for å utføre det jeg skal. :(

Men det er jo jeg som er administrator. Har kun 2 kontoer på maskinen, min egen og gjest. Min egen er satt til admin. Lurer på hvorfor jeg får disse meldingene da? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veiledning hvordan det slås av.

 

1. Gå til Kontrollpanelet i Vista.

 

2. Ta så og trykk på slik at du får klassisk visning av tingene du har i kontrollpanelet.

 

3. Så trykker du på: User Accounts

 

4. Så kommer du inn på deg selv. (Husk at du må være administrator for og gjennomføre dette.)

 

5. Trykk så på "Turn User Account Control on or off"

 

6. Så må du da godta at du kan komme inn, Gjør dette.

 

7. Så kommer du til oppsettet hvor du kan fjerne krysset for "Use User Account Control (UAC) to help protect your computer"

 

8. Du tar så en restart og du kommer til og merke at når du går inn på noe som er påkrevd godkjenning så trenger du ikke og godkjenne lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...