stakkarn Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 I µTorrent får jeg ikke det ikonet nede på statuslinja til å bli grønt. Det blir bare rødt. Jeg har åpnet den porten som µTorrent bruker ved hjelp av guiden på portforward.com, jeg har også satt opp statisk IP. Men det blir alltid rødt. Jeg har Avast! Antivirus. Jeg har prøvd med Comodo Firewall og jeg har prøvd med Windows brannmuren, gitt programmet full tilgang i begge. Jeg har også prøvd uten brannmur. uPnP eller hva det heter er aktivert. Jeg har en D-Link DI 624+ v2.09 router og et Thomson SpeedTouch 510i modem. Vi har også bredbåndtelefon. Det bredbåndstelefon adapteret heter Vood 332i. Vi har bredbånd fra Tele2. Noen som vet hva dette skyldes? Hvis antivirus programmet eller brannmuren jeg bruker ikke er noe heldig å bruker, har dere noen tips? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Siden SpeedTouch også fungerer som en router, må du ha porten åpnet i denne. Er du sikker på at dette er gjort? (10.0.0.138) Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Nei, regner ikke med det er gjort. Visste ikke jeg måtte det. Hvordan gjør jeg det? Jeg kommer ikke inn hvis jeg skriver IP-adressen du oppga. Skjer ingenting, bare prøve å laste men kommer ikke inn. Endret 21. mars 2008 av stakkarn Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hvis du prøver koble nettverkskabelen din direkte mot SpeedTouchen istedenfor D-Link routeren din, så kan vi ta det derifra. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg prøvde å koble meg rett til modemet, men det hjalp ikke. Da tok jeg til slutt og å gjennopprettet fabrikk innstillingene. Men nå har jeg ikke nett i det hele tatt? Jeg kommer inn på modemet og routeren, men har ikke nett. Jeg har aldri vært inne på modemet å endret noen så syns det er litt rart. Noen som vet hva det kan være? Jeg har tele2 så jeg har ikke noe brukernavn og passord for å koble meg til internett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Routermodemet (510i) kan du sette i bridgemode for å få nett. Se om denne hjelper: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Har prøvd masse forskjellig måter å sette det i bridgemodus som jeg fant på nettet, men fikk det ikke til å virke. Plutselig funka det, vet ikke helt hva jeg gjorde men det er det samme har nett. Men får fortsatt ikke fri tilgang med µTorrent. Nå kommer jeg med heller ikke inn på modemet lenger, hverken om jeg er koblet rett på modem eller via routeren. Kommer heller ikke inn med telnet i command på PC-en. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 OK, det spiller ingen rolle om du ikke kommer inn på modemet. Det er helt transparent nå, så du behøver ikke gjøre noen flere innstillinger i det. Vil du ha det tilbake som det var så må du resette det og gå inn på webinterface igjen. Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 OK. Men hva er det da som gjør at jeg ikke får det grønne tegnet i µTorrent da? Fortiden er jeg uten brannmur så kan ikke være det. Må jeg tillate det i brannmuren i routeren, i tilfelle noen som vet åssen jeg gjør det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Det spørs hva du har mellom PC og modem. Hvordan er Vood og DI 624+ koblet? Begge disse har brannmur som må forwardes dersom de står mellom. Endret 22. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Det er koblet sånn: Linje inn i huset -> Modem -> Vood 322 -> DI-624+ -> PC. Jeg vet ikke hvordan jeg forwarder i noen av dem? Endret 22. mars 2008 av stakkarn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 OK. Portforwarding er ikke så veldig komplisert. Poenget er at port xxxxx skal forwardes mot ipadresse xx.xx.xx.yy. Ipadressen som Vood skal forwarde mot er den ipadressen som internettporten på D-link har. Ipadressen som D-link skal forwarde mot er ipadresse til din PC. Porten er selvsagt den du har valgt i utorrent. Sjekk portforward.com og velg først hvilken router og deretter utorrent. Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Hvordan finner jeg ut hvilken IP-adresse som er på internettporten til D-Link'n? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Du logger inn på den og ser etter hva som står som WAN (internet port) ip. Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Tusen Takk. Nå fikk jeg det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå