marreflaten Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg har en bærbar pc som brukes daglig på skolen og som jeg har fått av Bergen kommune i forbindelse med satsingen på data i skolen. Når jeg logget på i går var plutselig hele PCen "skrudd tilbake til start". Alt som lå i mine dokumenter er vekke. Alle snarveiene på skrivebordet er slik de var når PCen var ny. Og bakgrunnen er blitt standard XP. Det kan se ut som alt som hadde med min brukerprofil er blitt slettet. Jeg kan bare ikke forstå hvordan det har skjedd. Kan det reddes med et filgjenopprettingsprogram? Utrolig takknemlig for hjelp Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 kjedelig.... Du kan prøve med et program som heter Get data back. Jeg har brukt det før med hell. Lykkke til. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 I Windows er alle dine egne data samlet i profilmappen din. Dersom denne profilmappen blir korrupt på en eller annen måte, oppretter Windows en ny profilmappe automatisk. Dersom du går til c:\Documents and settings, vil du se alle profilmappene. Normalt er det da "brukernavn" og "brukernavn.000", der den med .000 er den nyopprettede mappen. Gå inn i "brukernavn" og se om du finner filene dine der. PS. Kjøp deg en minnepinne (disse er billige for tiden) og ta backup av dokumentene dine. Lenke til kommentar
marreflaten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Takk for hjelpen! Fikk reddet alle de nødvendige dataene med et recovery program. Skal også ta flittig backup i framtiden Endret 22. mars 2008 av marreflaten Lenke til kommentar
ssf Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Og da er syncback uvurderlig!!! Brukte recuva eller noe da jeg mista et par dokumenter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå