Gå til innhold

TES: Mods til Oblivion - med fungerende linker!

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke å logge deg inn for å laste ned filer som er under 2 MB store. Hvis du ikke får registrert deg med mailen så får du bare lage en annen mail et annet sted å prøve igjen. Kan jo være verdt et forsøk å prøve å få nytt passord. Kanskje du har regga deg men glemt det.

Nei, du trenger sjeldent å starte ny saving når du har installert mods. Det pleier å stå på siden du fant modden på. Oscuros oblivion overhaul (anbefales) krevde før at man startet ny save, men man kan nå bruke et program som heter wrye bash til å redigere savingene slik at du kan fortsette med din gamle saving. Grunnen til det er at noen mods endrer informasjon om NPCene (levels og sånt) og den informasjonen er lagret i savingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd med to forskjellige nå, det står fortsatt at den er brukt av noen andre. :hmm:

Greit å vite. Hva er egentlig så mye bedre med OOO? Jeg vet at det gjør sånn at motstanderne dine ikke levler i takt med deg, men hva er så mye bedre med det da?

Lenke til kommentar

Når verden ikke levler i takt med deg gjør det at du faktisk blir belønnet for å gå opp i level. Hvis du i oblivion gikk opp en level men ikke økte noen kampskills kunne det faktisk bli vanskeligere enn det var på forrige level.

I vanlig oblivion kunne du for eksempel klare arenaen på lvl 1 fordi motstanderene hele tiden tilpasser seg deg. Ikke særlig realistisk

OOO legger også til mange nye ting som våpen, rustninger, ting i gull(bestikk og sånt) og mange nye fiender. I den nye versjonen, 1.33, er det også lagt til et par nye quests og animasjoner når du åpner kister og lignende.

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har prøvd med to forskjellige nå, det står fortsatt at den er brukt av noen andre. :hmm:

Greit å vite. Hva er egentlig så mye bedre med OOO? Jeg vet at det gjør sånn at motstanderne dine ikke levler i takt med deg, men hva er så mye bedre med det da?

En ting skal du vite: Jeg spilte Oblivion og rundet det før jeg kom over OOO. Der og da angret jeg bittert for jeg visste at spillopplevelsen hadde blitt 10x bedre om jeg spilte med OOO fra dag èn.

finfin tråd forresten :)

Lenke til kommentar
lurer egentlig på hva Elder Scrolls tenkte når de lagde det level systemet att fiendene tilpasser seg... Rar ting, flertallet må jo mislike det.

Det var vel ett forsøk på å tilpasse det til massene...

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et problem med OOO som gjør at all teksten inne i inventory er over dobbelt så stor som den skal. så jeg trykker 90 % feil, for atl overlapper hværandre. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har gått inn i oblivion.ini og endret fonten, men alt er helt likt selvom.

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar

Ah... Found it. Googlet problemet og kom fram til dette: Gå inn i Dokumenter, så inn i my games, deretter inn i oblivion. så åpner du oblivion.ini fila i notepad. Der finner du Fonts. der sletter du alt, og kopierer inn dette:

SFontFile_1=Data\Fonts\Kingthings_Regular.fnt
SFontFile_2=Data\Fonts\Kingthings_Shadowed.fnt
SFontFile_3=Data\Fonts\Theo_Kingthings_Petrock_22_DarNified.fnt
SFontFile_4=Data\Fonts\Daedric_Font.fnt
SFontFile_5=Data\Fonts\Theo_Kingthings_Petrock_18_DarNified.fnt

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar

Ser at flesteparten av filene er plassert på http://www.tesnexus.com, eller filefront, men noen som har funnet alternative nedlastningssterder? tar jo timevis å hente flere filer samtidig om en ikke har medlemsskap på texnus eller filefront.

Forsøkte ett kjapt filsøk, men kom ikke noe frem hverken med torrent eller lignende.

Kjedelig med modemhastigheter, når en vil hente en halv giga feks, den ooo pakken :(

Ville starte med oblivion på nytt, men har lyst til å installere alle pakkene først.

filefront gikk 1000 ganger raskere en tes.nexus serveren så ooo fikk jeg på 7 minutt :)

fant også en pakke på torrent kalt Oblivion Mod Collection som inneholder en hel haug med mods. Er nå oppe i versjon 7.7

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Som elder scrolls fan så likte jeg da jeg gikk å hakka ned disse gull vaktene i morrowind , så når jeg spillte TESIV så var det desverre ingen mange one handed axes... så lurer jeg på om det finnes en mod som kan lastes ned som inneholder våpen i fra Morrowind ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...