Gå til innhold

TES: Mods til Oblivion - med fungerende linker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når denne tråden blir fullstendig oppdatert burde det bli en sticky!

Mods er det mange som søker etter, og det er viktig med en tråd med fungerende linker.

Det ble ganske mange stickyer her en stund, og det ble bestemt at alt ble byttet ut med én tråd som nå er sticky, med den passende tittelen Les dette før du poster, her finner du svar!. Denne lenker videre til alle andre stickykandidater. Hvis denne tråden baler på seg og blir en ryddig og fyldig liste, så skal jeg legge til en lenke til den i stickyen. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Phinix Immersive DarkUI

Installasjonsskript

Endrer brukergrensesnittet samt HUD til å passe bedre til PC enn konsoll (gjør blant annet skrift og ikoner mindre). Gjør også brukergrensesnittet mørkt, slik at du ikke blendes hver gang du går inn i menyen når du er i en mørk hule. Anbefales på det varmeste!

 

Denne fungerer men skriften er for stor og annerledes (!) legger med screenshot når jeg har tatt.

EDIT fant svar redigerte i oblivion.ini :

SFontFile_1=Data\Fonts\Kingthings_Regular.fnt

SFontFile_2=Data\Fonts\Kingthings_Shadowed.fnt

SFontFile_3=Data\Fonts\Tahoma_Bold_Small.fnt

SFontFile_4=Data\Fonts\Daedric_Font.fnt

SFontFile_5=Data\Fonts\Tahoma_Bold_Small.fnt

 

hvor 5ern var SFontFile_5=Data\Fonts\Handwritter.fnt

Endret av NarilS
Lenke til kommentar

Oscuro's Oblivion Overhaul er den du leter etter. Den forbedrer AIen og spillet så fantastisk mye. Jeg dro inn i ei hule en gang etter å ha installert den, og fikk grisejuling, kom tilbake 10 levler etterpå og slaktet hele gjengen.

 

Jeg har også sett at ogres fra ei hule har angrepet goblins fra ei annen hule, drar på tokt osv.

Lenke til kommentar
Du bør jo egentlig spille det uten mods først, og så spille spillet til det irriterer deg, for så å modde vekk alt det du irriterte deg over :)

 

Kan ikke si jeg er helt enig. Det er greit å være kjent med "vanilla" Oblivion før man modder det, så man faktisk merker at moddene gjør noe, men modder som f.eks. Kobu's er utrolig irriterende å ikke ha installert på forhånd, ettersom de krever at man lager karakteren sin etter at man har installert modden. Husker ikke om det samme gjelder OOO, men i så fall er det bare nok en grunn til å installere i alle fall slike modder med en gang.

Lenke til kommentar
Du bør jo egentlig spille det uten mods først, og så spille spillet til det irriterer deg, for så å modde vekk alt det du irriterte deg over :)

 

Kan ikke si jeg er helt enig. Det er greit å være kjent med "vanilla" Oblivion før man modder det, så man faktisk merker at moddene gjør noe.

 

Var egentlig dette jeg mente, men var litt dårlig formulert av meg :)

 

Og ja, i OOO kan man vist bruke en gammel character hvis man bruker et program Oscuro har laget som fikser gamle savegames til nye versjoner :)

Lenke til kommentar

Når jeg skal laste ned ting fra Tes Nexus, så må jeg være logget inn, men det går ikke ann å registrere seg! Det står at mailadressen jeg vil bruke er brukt, men det er den så klart ikke.

 

 

 

Må man starte ny save hver gang man skal bruke en ny mod?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...