Gå til innhold

Lost 4x8 - "Meet Kevin Johnson" (USA)

Anbefalte innlegg

En veldig god episode som ga både svar og underholdning. Denne tråden var i grunn ganske underholdende også :)

Spennende at øya bestemmer over Michaels skjebne og fysisk hindrer ham i å dø. Jeg trodde ikke øyas makt gikk så langt, men det gjør den tydeligvis. Libby som sykepleier var nok en halusinasjon fra en angrende synder, men hva med synet på båten? "Ikke gjør det"- hadde en halusinasjon sagt det? Er det mulig at øya/ Smokey sto bak den?

Bra cliffhanger der og da, var sikker på at Smokey ville dukke opp jeg. Etter litt rekapitulering er det vel mest sannsynlig at det er båtfolka som er ute på jakt som der nevnes over her. De har ikke sett noen av disse før og vil bare plaffe, men når de ser at de kan få et egnet gissel ("jeg er Bens datter"), skyter de ikke mer.

Fin forklaring på hvordan Michael kom seg på båten. At de kom til land før han dro til båten var bedre enn at de ble plukket opp ute på havet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Korttenkt av Sayid.... Uten Michael dør jo alle på øya

Ifølge Ben, ja. Men vi må huske på at Ben er manipulerende til de grader. Sayid har heldigvis skjønt dette, og lar seg ikke manipuleres.

Nå må vi også huske på at vi har sett Sayid etter han kommer vekk fra øya, og har blitt leiesoldat for Ben. Så enten så har Sayid skjønt feil, eller så lar han seg manipuleres :p

Lenke til kommentar
Bare en teori, men kan det være smokey som hindret Michael i å skyte seg selv?

Tror heller det har noe med "The Universe has it's way of Course Correcting". Han dør rett og slett ikke fordi det er ikke meningen.

Den var mer troverdig

Lenke til kommentar
Er de på båten på øya altså? Keamy, Omar... De reiser kanskje frem og tilbake i helikopteret, er det det folk tror?

Jeg tror det ihvertfall.

Bare en teori, men kan det være smokey som hindret Michael i å skyte seg selv?

Tror heller det har noe med "The Universe has it's way of Course Correcting". Han dør rett og slett ikke fordi det er ikke meningen.

Ja og nei. Det er ikke meningen, men spørsmålet er om det er en ytre faktor som bestemmer hva som ikke skal skje Michael eller ikke. Jeg mener det må være øya som en ytre faktor som påvirket pistolen og dermed skjebnen til Michael og ikke bare skjebnen i seg selv. Homo-Tom gir tydelig inntrykk av at det er øya som korrigerer Michaels skjebne, så jeg velger å tro på det enn så søkt det høres. At det er sjebnen i selg selv, altså en eller annen forutbestemthet som er skapt en eller annen gang i en fjern fortid tror jeg vi kan se bort fra her. Man kan kanskje spørre hva universet er og hva øya er, men øya har skapt et univers for de personene som er tilknyttet den. Gjennom dette kan det tyde på at øya (en helhet som kanskje både Jacob og Smokey er en del av) bestemmer noe over hva skjebnene til dens utvalgte skal bli. Mr Eko og andre har møtt sin skjebne etter at de kom til øya, er dette enda en i rekken?

Lenke til kommentar

jo, men smokey kan jo manifestere seg på ulike måter. Jeg har sett alle tre sesongene igjen i løpet av påsken, og smokey er en av de tingene jeg lurer aller mest på. Blir spennende å se hvilken forklaring manusforfatterne har på det.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
jo, men smokey kan jo manifestere seg på ulike måter. Jeg har sett alle tre sesongene igjen i løpet av påsken, og smokey er en av de tingene jeg lurer aller mest på. Blir spennende å se hvilken forklaring manusforfatterne har på det.

Så The Monster kan liksom ta forskjellig form? Trodde det bare var litt røyk som røsket opp trær for å være skummel, jeg

Lenke til kommentar

Timeloop-teorien tar opp dette. Anbefaler den, men det er en risiko for at den er realistisk, og dermed kan den ødelegge for plottet. Har ikke lest siste versjon, så hvordan Jason Hunter (forfatteren av teorien) har implementert det siste som har skjedd vet jeg ikke. Men regner med at dette med Michael har noe med Course Correcting.

Så The Monster kan liksom ta forskjellig form? Trodde det bare var litt røyk som røsket opp trær for å være skummel, jeg

Det er nok mer. Smokey har vel opptrett som broren til Mr. Eko, Yemi, i episoden hvor Eko ble drept. Smokey skal også ha opptrett som faren til Jack (og Claire, lurer på når vi får vite mer av denne koblingen), Christian Shephard. Timeloop-teorien har også mer om dette.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Da var episoden sett (ja, har bevisst spart litt på den noen dager), og det var en utrolig god episode syns jeg. Endelig fikk vi vite hva som skjedde videre med Michael. Det eneste som var litt skuffende var at vi ikke fikk se hva som skjedde helt fra de dro fra øya. Men alt i alt gjorde det ikke så mye. Er uansett gøy å ha Michael tilbake, selv om han er en til tider irriterende karakter så er han en spennende joker.

Slutten på episoden var også spennende. Tror nok Karl ganske sikkert er død, men er nok mer usikker med Danielle. Selv trodde og håpet jeg en stund først på at det var røykmonsteret som skulle sprette opp der og jage dem, siden jeg mener å huske at det ble sagt i en lost-podcast at monsteret skulle komme tilbake i løpet av de 8 første episodene av sesong 4. Menmen. :)

Liker også Miles-karakteren bedre og bedre. Det lure smilet han har flere ganger i løpet av denne episoden, f.eks. når han sier til Michael at han ikke heter Kevin. :wee:

Lenke til kommentar

Det med at Sayid fortalte kapteinen om Michael, er vel bare fordi han så det som den beste muligheten han har for å komme vekk fra øya, altså å bli "venn" med kapteinen. Sayid stoler ikke på noen, spesielt ikke Michael, så det er lett for han og gi Michael til kapteinen. Sikkert bedre for han om kapteinen stoler litt på han hvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det som slo meg. var at kapteinen ikke virket noe særlig overrasket over det sayid sa.. venter på at kapteinen sier "i know"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...