Gå til innhold

Lost 4x8 - "Meet Kevin Johnson" (USA)

Anbefalte innlegg

jeg er ikke helt sikker på om det var "the Others" som drepte Carl og Rousseau, fordi de ble skutt med våpen som hadde lyddemper og veldig presisjons skyting.

det vi vet er at de others har rimelig primitive pistoler og noen rifler.

så jeg bare spekulrer i om det faktisk kan være noen fra båten

som har tilgang til et slik våpen...

Ang dette og diskusjonen om to helikopter:

Vi VET det var folk med "avanserte" våpen ombord når båten dro fra havn (vel, SÅ avansert er det ikke. var bare mp-5 vi så, men dere skjønner poenget).

I tilleg så hører vi at han piloten får beskjed om å vente ombord med det sivile forskningsteamet eller noe slikt.

Jeg tror det er de leiesoldatene som tok første turen samtidig med Naomi, og at disse plaffa ned Danielle og Carl. Jeg tviler forresten på at Danielle overlever.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare fordi folk blir skutt betyr ikke at folk dør på serien, dessuten fikk da Danielle et mindre dødelig skudd enn Karl. Er temmelig sikker på at det var Keamy, Omar og de andre leiesoldatene som skøyt ned Karl og Danielle selv om det sikkert er til Ben`s fordel. Men er sterkt uenig i at leiesoldatene har vært på øya i flere dager, fordi at de eneste leiesoldatene er nok bare Keamy og flere. Ser lite grunn for å sende to grupper, med tanke på at de lett kan bli tatt av folk som Others som kjenner øya da hvis de går rundt der i mindre tall. De er leiesoldater, ikke idioter det er en forskjell.

Karl er dessuten ikke noe vitsen å ha med lengre, karaktern er blitt unødvendig og det eneste plottet de kunne kjøre med han var det med "Room 23" som vi uansett er mer eller mindre ferdig med etter "mobisoden" som handla om rommet.

Danielle derimot er altfor viktig karakter i serien, og først nå kan de lage noe plot ut av henne akkurat som Bernard og Rose i sesong 2 etter de ble gjenforent. En twist som dette er akkurat hva forfatterne trengte å vise for å faktisk gi en mindre sentrert karakter en episode akkurat som Bernard og Rose fikk.

Lenke til kommentar
Masse forskjellig tull gjennom hele tråden

Og der trykka vi "ignorer bruker"! Greit nok at du vil trolle, men bestem deg da i hvertfall om du skal være en ekspert eller idiot, når det kommer til Lost.

Det er aldri greit at folk troller. At moderatorerene ikke reagerer på Kjakan24 er mildt sagt overaskende.

Men velkommen til ignorer lista mi Kjakan24.

On topic:

Jeg synes episoden var relativ kjedelig, og ga oss ikke så mye info man ikke hadde gjettet allerede. Løsningen på hvorfor vi ikke får se Walt, er jo grei nok.

Lenke til kommentar

Spennende episode, og endelig fikk vi vite hva som skjedde med Michael. Bare utrolig irriterende man ikke inkluderte hvordan utreisen fra øya foregikk. Vi får vel, i god gammel Lost-stil, undre litt lenger.

Jeg likte veldig godt hvordan Michael's kamp mot skyldfølelsen var skildret. Det at han ikke greide å ta selvmord fordi "øya ikke tillot det" gjør jo det hele enda mer interessant. Dessuten var det artig å få enda mer spill fra Ben sin side. "Jeg dreper ikke uskyldige" er ikke noe jeg tar for god fisk. Er han slem, snill eller beveger han seg i en gråsone? Det eneste jeg vet er at Ben er en genial karakter.

Og Danielle er nok ikke død. Det ville blitt for plutselig og meningsløst for en slik karakter. Som noen her har sagt før meg, så får endelig hun og Alex et interessant plot igjen. Jeg skal nok ikke spekulere i om det er båtfolka eller Ben's mennesker som står bak dette. Begge har uansett både ressurser og evnen til å gjennomføre noe slikt.

Lenke til kommentar

Hmm... Alle de Ben slakta ned med gass var vel uskyldige, så det at han ikke dreper uskyldige er nok ikke helt sant.

Sayid: Why are you on this boat?

Michael. I'm here to die

Klisjé wtf... Jadda

Ellers var episoden bra :)

Lenke til kommentar

Dette må være tidenes episode. Aldri før har Lost fått meg til å felle en tåre (Walt i vinduet), få latterkrampe (Tom og "vennen") og en haug med andre følelser i én og samme episode. Harold Perrineau spilte enormt bra, og jeg elsket måten episoden var skrevet, med et svært flashback som historien Michael fortalte til Sayid, og litt annet fra øyen/båten i begynnelsen og slutten.

Er spent på hva som skjer videre med Danielle, de kan ikke drepe henne, vi trenger å få vite mer om henne.

Lenke til kommentar

Sigurd: Som CollectTheCheck sa så var det egentlig det eneste valget Ben hadde i den situasjonen, og han valgte den han kunne tjene da mest på. Som var å utslette Dharma-medlemmene. Han sa han uansett var smart nok til å la seg ikke ende opp i massegraven, og var da trolig en av de(?) som kanskje da gjorde en avtale med Richard og de andre innfødte om at de skulle utslette dem.

Lenke til kommentar

Joa... Ben gjorde det han tjente mest på ved å slakte uskyldige Dharma-medlemmer. Han er en sleip faen. Virker som om han kan gjøre akkurat hva han vil ved hjelp av overtalelsesevne eller hva det er han bruker. Han er flink til å kødde med hodene til folk ihvertfall, og litt stilig er det.

Lenke til kommentar

nja... Det er en sannhet med modifikasjoner. Michael var der for å stoppe båten. Husk at the others allerede er i sikkerhet og Michael er i Bens ærend. Tror Ben bryr seg filla om våre stakkars overlevende egentlig. Men når Sayid avslører Michael så tenkte jeg med en gang at det er jo DETTE som antagelig åpner for at de kommer seg vekk fra øya. Hadde Michael fått fortsette dobbeltspillet så hadde nok båten aldri kunnet forlate stedet og ingen hadde blitt reddet.

Men igjen. Dette er bare min teori.

Lenke til kommentar
Bare fordi folk blir skutt betyr ikke at folk dør på serien, dessuten fikk da Danielle et mindre dødelig skudd enn Karl. Er temmelig sikker på at det var Keamy, Omar og de andre leiesoldatene som skøyt ned Karl og Danielle selv om det sikkert er til Ben`s fordel. Men er sterkt uenig i at leiesoldatene har vært på øya i flere dager, fordi at de eneste leiesoldatene er nok bare Keamy og flere. Ser lite grunn for å sende to grupper, med tanke på at de lett kan bli tatt av folk som Others som kjenner øya da hvis de går rundt der i mindre tall. De er leiesoldater, ikke idioter det er en forskjell.

:D

HVIS det er leiesoldatene blir det jo genialt når de finner kartet. Går og møter Richard og co i "the sanctuary" ? Richard versus Keamy. Men er det ikke litt rart hvis de har kommet seg til øya når de har sett hva som skjedde med Minkowski og flere ? Eller skjer det bare med dem fordi de befinner seg midt på den usynlige muren / bobla rundt øya ? :p

Håper vi får se tempelet snart. Må vel være der the others holdt til før the purge. i stil med den ødelagte 4 tærs statuen.

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Korttenkt av Sayid.... Uten Michael dør jo alle på øya

Ifølge Ben, ja. Men vi må huske på at Ben er manipulerende til de grader. Sayid har heldigvis skjønt dette, og lar seg ikke manipuleres. Slik ser jeg det.

Fin episode. Så den på en litt dårlig TV, tror jeg må se den en gang til.

Så må jeg påpeke at jeg er veldig glad at det er mange som tar Lost seriøst og nærmest tolker hver episode. Er moro å lese deres meninger, selv om jeg ikke er enige i alle. :)

(Men folk som Kjakan24 velger jeg å bruke ignorer-knappen på. Oppfordrer andre til å gjøre det samme med slike brukere.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...