Gå til innhold

Word => Bunntekst => Antall sider

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et ganske langt dokument som det må påberegnes enkelt endringer for fortløpende (ikke daglig, men type "mange ganger i løpet av et år"). Dette i uoverskuelig fremtid. Dokumentet eksisterer i papirversjon og jeg ønsker å gjøre det enklest mulig å legge til/fjerne sider.

Benytter derfor sidetallformatet "kapitellnummer-sidetall". F.eks. side 10 i kap 3: "3-10". Så langt, så greit.

Problemet oppstår i det jeg eventuelt ønsker å ha med totalsideantallet. Hvis kap 3 inneholder 14 sider ønsker jeg da at det skal se slik ut: "Side 3-10 av 14". Alternativt "Side 3-10 av 3-14". Begge er akseptable, men syns den første ser best ut.

For det jeg har testet har jeg imidlertid ikke klart å finne noen annen løsning enn at word skriver totalt antall sider for hele dokumentet. Og det går jo ikke. Fordi hele poenget med sidetallene "3-14" er jo å kunne legge til/fjerne en side også holder det å bytte sidene i det kapitellet. Man trenger ikke bytte resten av dokumentet.

Det går selvsagt an å bare droppe "av <antall>", og er det jeg kommer til å gjøre hvis ikke finner noen løsning. Men ønsker helst å ha med dette.

På forhånd takk så mye for hjelpen!

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...