amundsf Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Hei! Har et ganske langt dokument som det må påberegnes enkelt endringer for fortløpende (ikke daglig, men type "mange ganger i løpet av et år"). Dette i uoverskuelig fremtid. Dokumentet eksisterer i papirversjon og jeg ønsker å gjøre det enklest mulig å legge til/fjerne sider. Benytter derfor sidetallformatet "kapitellnummer-sidetall". F.eks. side 10 i kap 3: "3-10". Så langt, så greit. Problemet oppstår i det jeg eventuelt ønsker å ha med totalsideantallet. Hvis kap 3 inneholder 14 sider ønsker jeg da at det skal se slik ut: "Side 3-10 av 14". Alternativt "Side 3-10 av 3-14". Begge er akseptable, men syns den første ser best ut. For det jeg har testet har jeg imidlertid ikke klart å finne noen annen løsning enn at word skriver totalt antall sider for hele dokumentet. Og det går jo ikke. Fordi hele poenget med sidetallene "3-14" er jo å kunne legge til/fjerne en side også holder det å bytte sidene i det kapitellet. Man trenger ikke bytte resten av dokumentet. Det går selvsagt an å bare droppe "av <antall>", og er det jeg kommer til å gjøre hvis ikke finner noen løsning. Men ønsker helst å ha med dette. På forhånd takk så mye for hjelpen! - Amund Endret 21. mars 2008 av amundsf Lenke til kommentar
H80 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg ville delt opp dokumentet slik at det ble en fil for hvert kapittel. Så ville jeg lagt innholdsfortegnelsen i egen fil, med hyperlinker til kapitlene/filene. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Bruk {sectionpages} for antall sider og sett inn inndelingsskift (noe du antakelig har gjort allerede) for hvert nye kapittel. { og } må settes inn med Ctrl+F9. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå