2roll Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg sliter med å få noen som helst form for surroundlyd i spill med mitt onboard lydkort. Hovedkortet er et MSI KT333 m/ ALC650 chip for AC97codec og en VIA 3059 Audio Controller. Testlyder og romklang ved mp3 går greit, men i spillene jeg har prøvd er det helt dødt. (Never Winter Nights, Unreal Tournament 2 og No One Lives Forever 2) Noe som har noe tips? Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 huska du å skjekke om kortet(AC-brika di) støtter EAX/EAX 2.0, A3D osv??? I de fleste spill må EAX skrus på manuelt (dvs i setings/options i spillet). Støtter spillene surround i det hele tatt? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 huska du å skjekke om kortet(AC-brika di) støtter EAX/EAX 2.0, A3D osv??? I de fleste spill må EAX skrus på manuelt (dvs i setings/options i spillet). Støtter spillene surround i det hele tatt? eax er vel creative sitt så deres kort er vel de eneste som støtter det. Uansett ac97 er et ræva lydkort,anbefaler du heller kjøper et nytt for eksempel audigy1/2 Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 joda, man kan fint spille med EAX-lyd på et non-creative lydkort. Har er Terratech lykdort selv, og det støtter jo ALT! både EAX 1.0, 2.0 og A3D. men, alt i alt, så har jeg lite erfaring med AC-chipper. Fatter har en compækken sin, og der kutter lyden stadig vekk, men det er jo compækk. :wink: Lenke til kommentar
sete Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 joda, man kan fint spille med EAX-lyd på et non-creative lydkort. Har er Terratech lykdort selv, og det støtter jo ALT! både EAX 1.0, 2.0 og A3D. men, alt i alt, så har jeg lite erfaring med AC-chipper. Fatter har en compækken sin, og der kutter lyden stadig vekk, men det er jo compækk. :wink: me2 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 jeg har ca samme hk og lydkortet støtter ac3 som det er på unreal2. men jeg får ikke utnytta det. det står dolby pro logic i forsterkeren ikke 5.1 digital som det skal. bruker optisk utgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå