Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL, router og noen maskiner. Er forbanna!

Anbefalte innlegg

Luerer på om det er noen som har noen tips til oss.

Har Telenor ADSL, som har fungert greit noen dager, MEN idag var det slutt, koblet på en Billion Broadband (xDSL/Cable) IP-Router(BIPAC-640SE) som er skapt for å dele ADSL i nettverk, og det gjør den en stund, så mister vi nettilkoblingen, og for å komme på igjen må vi slå av og på modemet(Alcatel type) og routeren(må vel egentlig ikke med denne...)

Dette er FRYKTELIG irriterende, og det hadde vært hyggelig om noen hadde noen tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-10 02:08, Skrutrekker skrev:

Har Telenor ADSL, som har fungert greit noen dager, MEN idag var det slutt, koblet på en Billion Broadband (xDSL/Cable) IP-Router(BIPAC-640SE) som er skapt for å dele ADSL i nettverk, og det gjør den en stund, så mister vi nettilkoblingen, og for å komme på igjen må vi slå av og på modemet(Alcatel type) og routeren(må vel egentlig ikke med denne...)

Dette er FRYKTELIG irriterende, og det hadde vært hyggelig om noen hadde noen tips!

Modemet er røket, skjedde det samme hos meg. Ring FEIL meldingen å legg inn en feilmelding.

Lenke til kommentar

Har routeren en disconnect funksjon?. Jeg har ikke Billion, men en SMC Barricade og den var satt opp med default at den skulle koble av hvis den ikke hadde vært aktiv i 60sec. Jeg måtte ikke slå av/på, men det fikk nettet til å virke sakte, for den måtte "ringe opp" hver gang jeg hadde hatt en lite pause. Når jeg disabla dette ble det mys bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat samme problem med BB 640SE.

Har prøvd ALT nå, nyeste firmaware 1.22 +++ masse. Men ikkeno nytter.

Mailet Billion, fikk til svar at de hadde noen problemer,så det kunne ta tid å få hjelp. (Regner med det er firmware de tenker på).

Hos meg funker adsl perfekt uten ruteren også...

Fatter ikke, men den går nå i retur til komplett for å bytte mot en SMC eller Zyxel.

Noen med forslag?Er Zyxelen "sjefen"??

Quote:

On 2002-01-10 15:56, Skrutrekker skrev:

Nei, det har den ikke, når linja(eller noe) ha fallt ned, klarer ikke routeren å connecte på nytt, må da slå av og på modemet(tar jo en evighet)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-10 02:08, Skrutrekker skrev:

Har akkurat det samme problemet! Er usikker på hva jeg skal gjøre, har oppdatert firmware til 1.20, men hjelper ikke det spøtt.. Er det noen der ute som har testet denne rutern på f.eks kabel og ikke bare ADSL?

Lenke til kommentar

Hehe, samme problem her! 3 maskiner i nettverk..1 får kopla seg til adsl linja, 1 har sinnsykt dårlig hastighet (rettelse: får 25 til 50% loss når jeg pinger ruteren :smile:). Den siste maskinen har ikke tilgang i det hele tatt, får ikke en gang kontakt med ruteren..selv med bytting av en mengde kabler!

Kontakta komplett og sa at ruteren hadde problemer med å kople seg til telenors linjer. Sendte hele dritten i retur, og har bedt om en SMC router isteden..håper det retter det opp!

PS: Har både mulighet for fast ip, eller ppoe. Hva fungerer best med en router?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...