fxk Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Mitt Radeon 9700pro og hovedkort Asus P4G8X sammarbeider dårlig. Jeg får driverfeil hele tiden. Er det noen som kan hjelpe meg med dette. Har hørt noe om BIOS oppgradering, men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Vet ikke helt om dette er en BIOS feil, men hvis du har version 1001 av BIOSen så er det oppdatert noe "Improve AGP8x timing" i version 1002. Jeg anbefalder deg å laste ned version 1003. Denne kan hjelpe deg med problemet. (Har ikke HK ditt derfor er jeg ikke sikker) Hvordan du oppdaterer BIOS kan du lese her. Hvis du ikke har så peiling på data ville jeg vurdert å ringe en kompis å få han til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 nesten som i "vil du bli millionær" på TV2! Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 nesten som i "vil du bli millionær" på TV2! Hva mener du? :-? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hvis du ikke har så peiling på data ville jeg vurdert å ringe en kompis å få han til å hjelpe deg. Bare et dårlig forsøk på å være morsom. 8) Lenke til kommentar
Senec Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Har samme problem. P4G8Xdeluxe og Radeon9700pro, henger seg hele f"#% tiden. Noen som veit hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Urgpurg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hei, hadde samme problem her på planetx-pec de første dagene. Vi brukte supermicro p4saa som også bruker chipset basert på e7205. Fant ut av etter å ha fikla lenge med driverne og andre bios settings, at fast write gjorde dette! Skru av Fast write i smartgart og bios så burde dette hjelpe på problemet! Lenke til kommentar
Senec Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har lagt inn BIOS 1004 beta til P4G8Xdeluxe, og etter dette har maskinen ikke hengt seg. Dvs 2 dgr 8) last ned Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har lagt inn BIOS 1004 beta til P4G8Xdeluxe, og etter dette har maskinen ikke hengt seg. Dvs 2 dgr 8) last ned Og du sitter med et R9700Pro-kort, og hadde problemer med heng/frys med 1003-bios? Mvh. Magnus Lie Lenke til kommentar
Senec Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jepp, 1003. Men, sliter fortsatt med lyden. Har jeg teamspeak og CS kjørende samtidig blir lyden i begge dårlig. Noen med samme problem? Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Siden det er litt stille på jobb akkurat nå, kan jeg bruke tiden til noe mer fornuftige saker... Har lett litt rundt på andre boards, og kom over denne tråden på www.asusboards.com. Anbefaler alle å lese igjennom hele tråden, da det er flere som kommer med forskjellige løsninger på problemet. Noen sier det er FastWrite som er problemet, mens andre sier løsningen er å oppgradere bios til 1004_014, evt. en kombinasjon av disse. Jeg har ihvertfall fått flere tips jeg skal prøve ut når jeg kommer hjem! Mvh. Magnus Lie Edit: Link til Bios 1004_014: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478/p4g8x/ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hadde samme problemet, her er løsningen: Send hovedkortet i retur det gjorde jeg, sett inn et PE eller GE hovedkort alt funker som det skall og du får faktisk litt bedre ytelse ved overklokking (dette er testet)+ att du sparer ca 800.- :smile: Lenke til kommentar
airguard Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 som snekkern sa, eller prøv 4x agp,fastwrite diabling eller ny bios. 8x agp er jo bare et salgs trik uansett hvis du da ikke har et elektron mikroskop for og se forskjellen mellom 4x og 8x hehe. syntetisk dop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå