ROFLMAO Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Hei Jeg prøver å installere vista ultimate x86 på maskinen min. Men hver gang jeg prøver å starte den opp får jeg BSOD. Etter at jeg har installert vista fra DVDen og restarter får jeg opp "windows gjør seg klar til å starte opp for første gang" og så etter ca 10 sec får jeg bare en bluescreen! Bluescreenen blinker bare i ca 1 sekund før datan restarter, så det er ikke mulig å få noe særlig informasjon ut av det. Jeg har bare 1 harddisk i datan, og jeg har prøvd alle mulige forksjellige valg med partisjonering og options i BIOS. jeg har også feilsøkt HDDen med CHKDSK, og feilsøkt RAMen og vista installen uten at jeg har funnet en eneste feil. Noen som veit hva som kan være galt? Hardware: asus a8n-sli, AMD Opteron 175+, 2 GB ram, GF 7950GT, 250 GB seagate HDD og Soundblaster Audigy 4. Endret 21. mars 2008 av ROFLMAO Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Har du prøvd uten Creative lydkortet ? Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 nei too lazyyyyy Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 gah jeg får vel prøve det da. selv om det er merkelig om det lydkortet, som tusenvis av folk har ikke har vista støtte. Men det må nok bli i morgen. d er alt for tidlig nå. TooLazyToUseSpace Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Sørg for å disable UAC og last også ned oppdatert driver/sw CD for Creative kortet. Installer Vista først og gjør deg ferdig uten lydkortet og med onboad lyd i BIOS disablet. Tips og Download : http://nomoregoatsoup.wordpress.com/2007/0...vista-3264-bit/ Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 åkæi... Jeg tok ut lydkortet og prøvde å installere vista på nytt. I begynnelsen så det ut til å gå bra, og jeg kom forbi den delen der det står "windows gjør seg klar til å starte opp for første gang", men så blei skjermen bare svart å det skjedde ikke noe mer. Jeg prøvde å restarte, og da fikk jeg bluescreen isteden. det virker foresten som om DVDen slutter å spinne, hvis det har noe med saken å gjøre. noen ganger har den bare stått og prøvd å loade windows uten at DVDen går, og da blir den aldri ferdig. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Har du kjøpt Vista DVDen? Om ikke er det mulig du har en dårlig versjon, eller at du har brent image-filen i for stor hastighet. Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Hvis vi hypotetisk sett skulle forestille oss at jeg hadde lastet ned en versjon av vista, så kunne jeg jo nevne at jeg brant på 16x og at alle komentarene på torrent siden sa at det fungerte helt fint. men det var en merkelig .UIF fil elns, så jeg måtte først gjøre den om til ISO før jeg fikk brent den. ellers ser DVDen ut til å fungere helt fint. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Merk at det er tuklet med flere av disse "torrent vista" versjonene. Emulator , aktiverings cracker osv. Uten at du bruker en "ren" vista DVD iso , kan vi ikke vite med sikkerhet. Som sagt tidligere jeg har samme chipsett som deg , samme HD(er) , og AMD dual core opteron .Eneste som er annerledes er at jeg har ATI kort. Intall av VistaX86 og VistaX64 "med" orginal DVD går så det griner hver gang. Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Ok. da prøver jeg en ny torrent, direkte rip fra en dell oem DVD. leser bare bra komentarer om den torrenten (bortsett fra noen Dell logoer her og der lol) og det er veldig mange seedere. men skal jeg brenne på 8x elns istedenfor 16 da? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Ja, brenn i 8x for sikkerhetsskyld, og pass på at du bruker et skikkelig program hvis du laster ned filer du må konvertere igjen. (vil anbefale å ikke gjøre det). Endret 21. mars 2008 av porcelaiN Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Det er en ISO fil, så da brenner jeg bare med Nero Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Da har jeg lastet ned en ny torrent med Vista, brent med 8x, tatt ut lydkortet og prøvd å installere den. og som vanelig fikk jeg den gode gamle bluescreenen lol Hva skal jeg prøve på da? kan jeg f.eks prøve å putte HDDen i en annen data og installere vista derfra? eller blir det da masse trøbbel med driverne siden vista plutselig sitter i en ny maskin etter install? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Siden du får bluescreen igjen så er neppe CDen problemet, så da ligger feilen mest sannsynlig på noe hardware. Du kan prøve det du sa, men jeg tror egentlig du vil ende opp med en ny bluescreen, enten det er på kameraten din sin PC, eller når du putter harddisken tilbake i din egen PC. Men du kan jo forsøke Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Siden du har operon 175 - lukter jeg overklokk her ? Hva med å sette tilbake eventuell overklokk på cpu og minne. Gjør også en memtest86. Når du installerer Vista er det noen valg som spør om : Activate and look for updates after restart e.l . Fjern avkrysningen på disse. Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg har ikke overklokket CPUen noe særlig, den er alt for varm til å kunne klokke med standar kjøleren. Men nei, teperaturen har nok ingenting med BSODen å gjøre. Det er bare når jeg spiller at CPUen kommer opp på over 60 grader. minnet er heller ikke overklokket, og jeg tok en memtest for noen månter siden uten at den fant noen feil. Men jeg tror jeg får prøve å stappe HDDen inni en annen data da. Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 hmmz Det fungerte helt fint å installere vista på den andre datan, men når jeg tok HDDen tilbake i denne fungerte det selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
ROFLMAO Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 nå har je prøvd med en Vista X64 DVD som en venn av meg hadde. Men helelr ikke det fungerte! jeg kom lenger enn jeg har gjort tidligere da, men på den siste installasjonsdelen ble den aldri ferdig emd å loade. men nå har jeg et annet problem på datan jeg brukte til å installe vista på HDDen min. hver gang jeg starter den opp kommer det nå spørsmål om jeg vil loade vista eller XP, selv om disken med vista på er ute! så hvordan kan jeg fikse dette? jeg antar at det er noen filer som er lagret på XP disken om vista, så vet noen hvilke dette er slik at jeg kan slette dem? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hvis vi hypotetisk sett skulle forestille oss at jeg hadde lastet ned en versjon av vista, så kunne jeg jo nevne at jeg brant på 16x og at alle komentarene på torrent siden sa at det fungerte helt fint. men det var en merkelig .UIF fil elns, så jeg måtte først gjøre den om til ISO før jeg fikk brent den. ellers ser DVDen ut til å fungere helt fint. Hvis vi hypotetisk sett skulle si at denne tråden skulle dreie seg om bruk av, og diskusjon av piratvare - så må den nok stenges. Da det er snakk om Vista Ultimate, så forsterkes også inntrykket av at det er ren piratvare det er snakk om her. Skulle det vise seg at det er feil, og at trådstarter virkelig har ervervet seg ultimate på lovlig vis - bes han henvende seg til Microsoft for å få tilsendt en ny CD. Vi må forholde oss til dette som piratvare. Tråden stenges. Endret 23. mars 2008 av Patience Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg