Gå til innhold

Min. 37", max.10k, tv, pc, ps3, film

Anbefalte innlegg

Tror jeg har funnet tven for meg. Jeg er på jakt etter følgende:

Størrelse:

37-42. Sitter ca 3-4m fra tv.

Prisklasse:

Max 10k.

Skal bruke tv til "tv" ;), ps3, og film. Jeg skal koble til pc som er i naborommet for å spille av filmer, men surfing kommer nok til å foregå på pcskjermen.

Jeg skal koble til Logitech Z-5500.

HD klar er nok for meg.

Siden denne skjermen har:

# 3 HDMI

# 1 komponent-inngang

# 2 scart-innganger

# Pc-inngang

# S-video-inngang

# AV-inngang

bør jeg vel ikke godta noe dårligere?

Jeg har 10 m/bit bredbånd fra Lyse.

Vil helst kjøpe tv på Elkjøp siden de har 30 dagers åpent kjøp, for jeg leser skrekkhistorier om ødelagte skjermer osv. Hvilke rettigheter har vi og hva dekker forbrukerkjøpsloven? Er det ikke three strikes and you`re out (butikken, altså :)).

Oppsettet består altså av:

# Tv

# Anlegg

# Ps3

# Pc

Jeg trenger da også alt av ledninger (tror jeg) for å koble disse enhetene sammen i perfekt harmoni. Her ønsker jeg å bruke de beste alternativene. Håper jeg har fått med alle opplysninger som trengs for at noen kan make my day :).

Endret av byredyre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den samsungen er finfin den. Og kjøper du den på elkjøp så er den ikke gråimportert heller, slik elprice har gjort. Dvs at det er betydelig greiere i forhold til reparasjon av tven om noe gale skulle skje, firmwareoppdateringer osv, da samsung nordic nekter å reparare gråimporterte tver.

Du får også samsung nordics egne garanti mot pixelfeil, 1 død pixel = reparasjon. Reklamasjonsretten gjennom forbrukerkjøpsloven dekker deg ikke så godt engang :).

Pga dette vil nok tven være noe dyrere hos elkjøp, men er uansett en tv jeg klart vil anbefale.

De andre kjedene som ikke gråimporterer samsung er expert, siba og euronics.

Lenke til kommentar

Tusen takk for godt råd. Jeg leste nettopp om dette selv på Samsung sine sider. Der stod det at "godkjente" tv`er skulle ha betegnelsen "/XEE" på slutten (men den betegnelsen har jeg ikke funnet hos noen). Så her at Elprice ikke var listet som forhandler, og ble litt i tvil.

Mitt første valg er alltid Elkjøp pga. deres 30 dagers åpent kjøp, men de har ikke denne modellen på sidene deres. Tror du de kan skaffe meg den uansett?

Lenke til kommentar

Ok, så Elprice selger en slags "kopi"? Jeg glemmer aldri da far kom hjem fra syden med Panasonic videokamera han hadde fått billig. Det var først da jeg så litt nærmere på det at jeg så det stod Panasoanic :!:.

Kanskje jeg går ned i størrelse og prøver å nærme meg min grense på 10k. Hvis jeg slenger med en PS3 klarer jeg kanskje å få av 10%.

Lenke til kommentar

Nei det er ingen kopi. Det er SAMME tven, men muligens med litt dårligere "garanti", på grunn av at Elprice importerer på billigst mulig måte. Noen fordyrende mellomledd som blir sur av sånt måskjønne. Elprice må forholde seg til de samme lovene som alle andre, så det får bli opp til folk selv å bestemme om de vil ut med den enorme prisforskjellen for en kanskjeattedersomatte-garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...