climbatize Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg spilte crysis og PC-en min hadde vært på lenge da den plutselig uten videre slo seg av. ikke noen avslutningsskjerm eller noe, bare rett av. Jeg trodde først at strømmen var gått(kontakten plugget ut eler no), men det var feil. Lysene på toppen av PC-en var fremdeles på. Jeg prøvde da og slå den på igjen men det funket ikke. På-knappen begynte ikke å lyse som den pleier å gjøre, men det kom en lav pipelyd fra strømtilførselen til PC-en. Jeg spurte de på TG og de sa at det muligens var fordi strømtilførselen på PC-en min var for liten(for lite strøm). så jeg prøvde å koble til en kraftigere strømtilførsel men problemet vedvarte. da prøvde jeg å koble fra mange av komponentene for å se om PC-en taklet å kjøre færre strømkrevende komponenter, men det funket ikke. Lysene jeg nevnte i starten er alltid på når PC-en er i standby og ellers. De er de eneste tingene som krever strøm hele tida og også de eneste tingene so9m funker. Er det mulig at det er en ledning løs mellom strømtilførselen og på-knappen? eller på-knappen og hovedkortet? hva kan jeg isåfall gjøre for å fikse det? Her hovedkortet mitt(vet ikke om det er noen hjelp eller ikke): http://www.msicomputer.com/product/p_spec....-V&class=mb I og med at jeg er på TG så er jrg veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg ville gått over _alt_ og sjekket at ting sitter som det skal. Sjekket om skruer har rørt på seg under frakta, kanskje noe ligger og kortslutter (kan være tilfellet her, og PSU merker dette og nekter å starte). Koble alt fra hverandre, og sjekk alt. Koble alt sammen igjen og prøv å start. Gjerne med minst mulig tilkoblet (undøvendige ting som cd-rom etc) til å begynne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå