Gå til innhold

Pinnacle eller Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som er "best" kommer helt ann på deg selv, hva du er vandt med, og hvordan du jobber..

 

Personlig synes jeg sony vegas sitt var bedre en pinnacle da jeg skulle redigere en skole film(2005) Men det blir veldig mye en smaksak, selvom jeg følte jeg hadde mer "frihet" i vegas.

 

Etter jeg begynte på Mk fikk vi fri tilgang til premier, og det er noe jeg foretrekker nå. Selv om det blir en helt annen sak.

 

Hvis du har tilgang til begge anbefaler jeg deg å prøve de ut, å se hvilket du liker best.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du sier Vegas er mer stabil, kan du utdype dette? Og hvilke versjoner sammenligner du når du snakker om stabilitet?

 

jeg lurer på om hva som er best av pinnacle studio 11

eller sony vegas :ermm:

 

venter på svar :cool:

 

Når det gjelder stabilitet, er det i hvert fall ingen tvil: Sony Vegas!

Lenke til kommentar
Du sier Vegas er mer stabil, kan du utdype dette? Og hvilke versjoner sammenligner du når du snakker om stabilitet?

 

Jeg har brukt Vegas siden versjon 3, dvs. mange år, og har veldig sjelden opplevd at programmet har stoppet på noen måte (og de ytterst få gangene det har skjedd, har feilen som regel vært forårsaket av codecs). Det har vært like stabilt uansett maskinvare og OS.

 

Når det gjelder Pinnacle derimot, så skal du ikke søke lenge her på forumet (og andre forumer) før du oppdager at det er ganske mange som har hatt store problemer, og dette gjelder samtlige versjoner.

Lenke til kommentar
Vel, personlig uten å ha kjempestor erfaring med Pinnacle, vil jeg anbefale Sony Vegas. Det har for meg en naturlig arbeidsfly, og er lett og oversiktelig.

Brukte bare Vegas før, men nå bruker jeg Adobe Premiere.

 

Hvorfor skiftet du fra Vegas til Adobe? Lurer litt fordi jeg kunne tenkt å prøve Vegas (har Pinnacle og Adobe i dag).

Lenke til kommentar

Vel, Adobe Premiere er litt mer respektert redigeringsprogram enn Vegas. Dessuten har jeg programmet i original nå, noe jeg aldri hadde av Vegas. Får programmet gjennom skolen, og det er liksom det vi jobber med der. Nå liker jeg egentlig like godt arbeidsflyten der som i Vegas, Premiere er riktignok mer oversiktelig til tider. Liker godt å dele ting i sekvenser. Eksempelvis Intro, Hoveddel og rulletekst. Dessuten så er det litt greit at du kan rendre ting. Effekter og slikt. Man trykker enter, rendrer det, og kan se det. I vegas trenger du ikke å rendre (deilig) men man får ikke alltid se effekter i sin helhet. Snakker om type rett fra After Effects i høy kvalitet, eventuelt fades. Then again, likte godt Vegas sin brede støtte for eksportformater og muligheter. Menmen. Har jo Adobe Media Encoder i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...