Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

FPS-lag i spill

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i det siste oppdaget at jeg har fort har fått FPS lag i alle spill jeg spiller. Dette gjelder både nye som Crysis og gamle klassikere som Battlefield 1942 og KotoR. Det som skjer er at plutselig begynner dataen å lagge(bruker fraps til å måle fps), og fps'en synker til rundt 10-20. Vanligvis ligger jeg på rundt 80-90 i bf1942 og 40 i KotoR. Har oppdatert driveren for en uke siden, men problemet har vel vedvart i omtrent 2-3 uker nå. Har også sjekket om at jeg har slått på AA og Antistorpic Filtering, men dette er programstyrt eller av. Har en del peiling med PC; men forstår ikke hvorfor FPS'en hopper sånn i disse spillene. FPS'en synker ikke bare når det er mye som skjer i spillet(mange fiender i området og mye eksplosjoner osv), men også helt til vanlig uten noen spesiell grunn. Har kjørt virusscan og spywarescan, men det ser visst ikke ut til å hjelpe. Forøvrig er dette min data specs:

3d kort: Nvidia GeForce 7800 GS

Ram: 2x512 MB ram

CPU: Intel P4 3Ghz

Så som dere skjønner så er det ikke akkurat den beste og nyeste dataen rundt hjørnet, men når jeg kunne spille Crysis på low med en helt OK fps(rundt 30) burde jeg vel kunne klare å spille BF1942 og KotoR med en super FPS uten FPS lag?

Takker for svar på forhånd, Mvh Magnus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men jeg tror ikke det er det som er problemet. Fordi lagen går av og på, hvis du skjønner. Det kan lagge i 5 min og så blir det normalt i 15 før det lagger i 5 igjen feks .. Litt forskjellig på antall minutter men.

Lenke til kommentar

Nei, har også nettop byttet anti-virus og internett sikkerhet fra Norton til ZoneAlarm, fordi jeg har hørt at Norton 360 bruker like mye CPU og RAM som en flyspillsimulator, og har erfaring med hvor det bruker så. Men kan ikke si det har hjulpet.

Lenke til kommentar

Kan vel hende at maskinen din bare begynner å bli litt slitten...

Hadde det samma problemmet med broren min sin pcen...

Hadde da amd 3200, 1 gb minne og 7800GT tror jeg...

Prøvde å installere XP på nytt men det funka ikke deretter heller :(

Prøvdå laste ned nye drivere osv...

Ble til at han måtte oppgradere pcen sin litt, fikk noen komponenter jeg hadde i pcen..

(Så jeg hadde en grunn til å kjøpe noen nye :roll: )

Lenke til kommentar

Har nå et mye større problem. Får svart skjerm ved oppstart av PC-en etter at jeg renset Viftene på CPU og GPU for støv. Har lett mange steder på internett etter et svar på å fikse det, men overalt står det at det er noe feil med 7800 GS og at det hender at det blir svart skjerm. Står bare "No Signal" på skjermen. Men jeg har strøm, fordi viftene og HDD går som normalt, det er bare at det ikke vises noe på skjermen. Hmm, noen som vet noe mer, hjelpe?

Endret av Nubby07
Lenke til kommentar
Har nå et mye større problem. Får svart skjerm ved oppstart av PC-en etter at jeg renset Viftene på CPU og GPU for støv. Har lett mange steder på internett etter et svar på å fikse det, men overalt står det at det er noe feil med 7800 GS og at det hender at det blir svart skjerm. Står bare "No Signal" på skjermen. Men jeg har strøm, fordi viftene og HDD går som normalt, det er bare at det ikke vises noe på skjermen. Hmm, noen som vet noe mer, hjelpe?

Du har sikkert garantert kommet borti en ledning eller kansje dyttet skjermkortet ut av sporet sitt...

Har skjed offte med raidkontrolleren og lydkortet mitt, siden det ikke er en tapp som hindrer det i å sprette ut av sporer..

Så sjekk kontakter og ta ut skjermkortet og sett det inn igjenn.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...