Gå til innhold

ABIT Fatal1ty F-I90HD krasjer

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøp dette hovekort:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332419

Minne: GEIL 2GB (2x1GB) PC6400 DDR2 800Mhz

CPU: INTEL Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

GPU: Intregert ATI Radeon X1250 Delt skjermminne

PC-en med dette hovedkortet går i "frys" ved vising av film i mediaplayer og f.eks Youtube. Krasjer to av tre ganger ved kjøring av "opplevelseindex". Jeg har installert Vista mist 5 ganger og PC-en låste seg alle ganger når den kjørte Aero testen under installasjonen. Vi har prøvd både siste drivere fra Abit og siste drivere fra ATI, med samme resultat. Det er ingen forskjell i forhold til Vistas drivere. Vi har også byttet både minne og harddisk. Det er kjørt et ti-tals "torturtester på minne og prosessor, men passerer alltid vellykket. Med nettverk eller uten nettverk, med eller uten HDMI (TV), med eller uten TV-kort. Derfor er vi ganske sikkert på at det er den intergrerte grafikken på hovedkortet som er problemet.

Med "frys" mener jeg at skjermbildet ved krasjtidspunktet vises, men alle animasjoner stopper. Musepekeren kan ikke beveges. PC-en reagerer ikke på ctrl-alt-del.

Hovedkortet er i utgangspunktet ikke kompatibelt med E6750, men etter biosoppdatering skal dette være ok.

Ser at en av produktanmelderne på Komplett har et lignende problem som meg, men fikk ikke retur.

Noen som har en mulig løsning?

Kan jeg eventuelt kreve retur av dette kortet på dette kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...