vbjornevik Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hei! Har en Yamaha Kodiak 400 ccm atv som er reg. som traktor. Det jeg lurer på er om det er lovlig å øvelseskjøre med den når jeg er 15, etter jeg har tatt traffikalt grunnkurs? Man må jo få øvelseskjøre til å kjøre opp til traktor liksom, og traktorlappen kan man ta når man er 16, og man må jo få tid før det? Og "traktoren" min er jo egentlig bare reg. for 1 person selvom det er god plass til to. Hvis jeg da skal øvelseskjøre, hvor skal jeg gjøre av pappa? Skal han sitte bakpå, selvom den ikke er reg. for det, eller skal han kjøre i bil bak meg? (da får han jo ikke gitt beskjeder eller noe) Takker for svar! Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Er litt usikker sidan kodiak'en er berre registrert for ein person. Sjå litt på vegvesen.no eller kontakt din nermaste trafikkstasjon, dei kan ofte svare på slike spørsmål. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 De er stengt nå. Hellidager også for tiden vettu Lenke til kommentar
hiper Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Om den går over 40 km/t har du ikke lovt til og øvelses kjøre eller kjøre den når du har tatt traktor lappen. Du må ha tatt lappen før 2005 for og kjøre kjøretøy med konstruktiv hastighet over 40 km/t. Edit: Om den er sperra til 40 har du lov til og kjøre den når du får lappen Endret 20. mars 2008 av hiper Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Ja det vet jeg egentlig Men, hvis den er sperret til 40, har jeg da lov å øvelseskjøre med den? (Kan egentlig tenkes at ikke alle politifolka har så veldig god peiling på det med lappen i 2005 osv, og pappa tok den jo leeeenge før det, og han sitter evt. bakpå?) Lenke til kommentar
skrammefjes Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 du kan øvelseskjøre under oppsyn med walki talkie. men vis den skal kjøres på veien kan den ikke gå fortere enn 40 eller 45 eller hva det er. er det svare traktorskilt på den kan du ikke kjøre på eller langs offentlig vei men du trenger ikke ha sperret den til 45. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Det er hvite skilt på den, og han over deg sa at den bare kan gå i 40 km/t. Det jeg egentlig vil ha svar på er om jeg kan øvelseskjøre med den på veien mens pappa sitter bakpå? (i praksis går det ja, men spørs om det er lov) Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Dersom den er registrert for 1 person kan han uansett ikke sitte bakpå - den er med andre ord ikke godkjent for å kjøre med passasjer. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Hvordan skal man få øvelseskjøre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå