Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ATV/Traktor, øvelseskjøring når man er 15?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Yamaha Kodiak 400 ccm atv som er reg. som traktor.

Det jeg lurer på er om det er lovlig å øvelseskjøre med den når jeg er 15, etter jeg har tatt traffikalt grunnkurs?

Man må jo få øvelseskjøre til å kjøre opp til traktor liksom, og traktorlappen kan man ta når man er 16, og man må jo få tid før det?

Og "traktoren" min er jo egentlig bare reg. for 1 person selvom det er god plass til to.

Hvis jeg da skal øvelseskjøre, hvor skal jeg gjøre av pappa? Skal han sitte bakpå, selvom den ikke er reg. for det, eller skal han kjøre i bil bak meg? (da får han jo ikke gitt beskjeder eller noe)

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den går over 40 km/t har du ikke lovt til og øvelses kjøre eller kjøre den når du har tatt traktor lappen. Du må ha tatt lappen før 2005 for og kjøre kjøretøy med konstruktiv hastighet over 40 km/t. :)

Edit: Om den er sperra til 40 har du lov til og kjøre den når du får lappen :)

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Ja det vet jeg egentlig ;)

Men, hvis den er sperret til 40, har jeg da lov å øvelseskjøre med den?

(Kan egentlig tenkes at ikke alle politifolka har så veldig god peiling på det med lappen i 2005 osv, og pappa tok den jo leeeenge før det, og han sitter evt. bakpå?)

Lenke til kommentar

du kan øvelseskjøre under oppsyn med walki talkie. men vis den skal kjøres på veien kan den ikke gå fortere enn 40 eller 45 eller hva det er. er det svare traktorskilt på den kan du ikke kjøre på eller langs offentlig vei men du trenger ikke ha sperret den til 45.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...