Gå til innhold

Linux med bare web-leser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Asus har lansert hovedkort med SplashTop.

 

SplashTop er en mini-mini-mini Linux-distro som kun gir deg valget mellom Skype og Firefox. Støtte for virtualisering skal komme i fremtiden. Distroen skal være installert i BIOS tror jeg, så skal ikke være noe behov for harddisk...

 

Du får google SplashTop.

Lenke til kommentar

Takk for alle gode svar! Jeg ville gjerne kjørt Opera kiosk, men jeg aner ikke helt hvordan. Firefox har jo utvidelse. Skal søke litt på det, samt prøve å feile :p

 

Edit: Opera har innebygget kioskmodus, hva? Opera er forresten favoritten, så å få det til i den hadde vært det beste.

Forresten. Lasta ned Portable Opera nå, det får jeg ikke starta i KioskMode. Men er det noen måte å innstalere hele Opera på en USB penn eller noe, å få den til å funke helt topp i KioskMode på hvilkensomhelst pc? Uten register eller noe, som Opera Portable? Å skrive /KioskMode på Portable Opera funker ikke nemlig.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Flott!

Jeg er en smule kjent med linux, men aller mest med GUI'et. Har brukt terminalen en smule, om ikke alt for mye. Kanskje du har konkrete tips? Kan jeg bare bruke apt-get kommando? Eventuelt tarball utpakking i terminal? Er kanskje litt n00b, er bare det jeg kan i terminalen, stort sett.

 

Edit: Laster ned debian-40r3-i386-netinst.iso nå. Den funker til dette her, hva?

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Flott!

Jeg er en smule kjent med linux, men aller mest med GUI'et. Har brukt terminalen en smule, om ikke alt for mye. Kanskje du har konkrete tips? Kan jeg bare bruke apt-get kommando? Eventuelt tarball utpakking i terminal? Er kanskje litt n00b, er bare det jeg kan i terminalen, stort sett.

 

Edit: Laster ned debian-40r3-i386-netinst.iso nå. Den funker til dette her, hva?

Debian er flott til dette. Du kan bruke apt-get til å installere/avinstallere. Aptitude fungerer på akkurat samme måte som apt-get, men er litt kraftigere i tillegg. Hvis du kun skriver aptitude terminalen kommer du inn i et semi-grafisk GUI der du kan velge pakker med + og -. Da kan du bla deg frem til Fluxbox, og så vil den finne ut at du trenger f.eks X også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...