Gå til innhold

Xbox 360 HD DVD spiller fra usa?

MeSs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HD DVD er nedlagt. Ser ikke hva du skal bruke den til.

Vent heller til at Blue ray spiller blir støttet av MS, eventuelt kjøp deg en frittstående blue ray spiller når du føler tiden er inne. Men kjøp av HD DVD anbefales ikke.

Er jo uansett masse filmer til HD Dvd- så hvis en får den "kastet" etter seg så er det ikke store tapet uansett da...

Lenke til kommentar
HD DVD er nedlagt. Ser ikke hva du skal bruke den til.

Vent heller til at Blue ray spiller blir støttet av MS, eventuelt kjøp deg en frittstående blue ray spiller når du føler tiden er inne. Men kjøp av HD DVD anbefales ikke.

Dette er selvsagt bare tull(bortsett fra at HDDVD skal fases ut). Den beste og billigste måten å få seg HD filmer nå (uten å laste ned selvsagt...)er med HDDVD. Man får både filmer og spillere svært svært billig pga. restutsalgene og kan gjøre virkelige kupp. Komplette Blu-ray spillere kommer ikke før etter sommeren, så da må man vente lenge + prisene kommer til å være relativt høye på de første komplette spillerne. Men om man er villig til å vente kan man jo vente ca. 1 år så kanskje blurayprisene også har blitt ok.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Er det soner og sånn på DVD spillern til xbox 360? Den koster såpass lite i usa kontra norge nå at det frister å handle :)

Det må være fake? 49 usd??

Mvh.

nei den koster nok 49usd, ms dumper prisene på den for å bli kvitt den. komplett selger den til f.eks. 900kr men du får den fra700kr + frakt, synes jeg husker å ha lest om at ms skal selge den til 500kr her til lands, men om det skjer eller når det skjer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Dropp den! HD DVD er ikkje noko poeng i å satse på, tenk heller på Blu-Ray, det er formatet som kjem til å ta filmen til neste generasjon. Ja, du får ein masse billige HD DVD-spelarar og filmar i dag, men det er alt, fleire filmar blir det ikkje. Prisane på Blu-Ray er framleis litt høge, men det kjem nok snart.

Lenke til kommentar
Dropp den! HD DVD er ikkje noko poeng i å satse på, tenk heller på Blu-Ray, det er formatet som kjem til å ta filmen til neste generasjon. Ja, du får ein masse billige HD DVD-spelarar og filmar i dag, men det er alt, fleire filmar blir det ikkje. Prisane på Blu-Ray er framleis litt høge, men det kjem nok snart.

Så de 800 filmene som allerede er gitt ut på HD DVD er ikke nok? HD DVD er pr i dag en fantastisk billig inngangsbillett til HD filmer, og med så mange filmer tilgjengelig så går man ikke tom for filmer å kjøpe med det første.

Prisene på Blu-ray kommer ikke til å synke med det første, du ser heller tendenser til det stikk motsatte. Vent også til formatet er faktisk ferdig utviklet og 2.0 spillere kommer på markedet til en rimelig pris. Frem til da så kan man nyte HD DVDer til rundt en 50 pr stk.

Lenke til kommentar

Vel, det er ikkje snakk om 800 filmar i toppskiktet. Eg har studert markedet litt og det var veldig mykje uinteressant.

Det beste argumentet eg har fått servert er at det ikkje blir produsert HD-DVD-spelarar meir og om spelaren din tar kveld er det kanskje ikkje så lett å skaffe ein ny.

Lenke til kommentar
Vel, det er ikkje snakk om 800 filmar i toppskiktet. Eg har studert markedet litt og det var veldig mykje uinteressant.

Det beste argumentet eg har fått servert er at det ikkje blir produsert HD-DVD-spelarar meir og om spelaren din tar kveld er det kanskje ikkje så lett å skaffe ein ny.

Om det er 800 topptitler er vel en smakssak, personlig så har jeg over 100 HD DVD titler og skal ha ca 150 til. Så i mitt tilfelle så er altså ca 250 av de tilgjengelige titlene filmer som jeg liker.

Det at det ikke skal produseres flere HD DVD spillere er feil, LG har blant annet sagt at de skal fortsette å produsere HD DVD/Blu-ray kombo spillere. Det kommer til å være nok av bruktspillere på markedet også.

Synes ikke argumentene dine holder mål, uansett hvordan du snur og vender på det så er en HD DVD spiller i dag en god investering. Du får de for en latterlig lav sum, pluss at det er haugvis av gode filmer tilgjengelig på formatet for en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar
Synes ikke argumentene dine holder mål, uansett hvordan du snur og vender på det så er en HD DVD spiller i dag en god investering. Du får de for en latterlig lav sum, pluss at det er haugvis av gode filmer tilgjengelig på formatet for en slikk og ingenting.

bullshit. du rasjonaliserer fordi du selv eier en. sett fra et nøytralt synspunkt så er det en elendig investering å kjøpe seg en hd dvd-spiller nå. selv om den er billig er formatet erklært dødt, og om en stund vil du uansett bli tvunget over til blu-ray fordi det kun finnes 800 utgivelser å kjøpe. etterhvert vil du jo ha kjøpt alle filmene du vil ha. de nye storfilmene i hd kan du se langt etter, og det er jo relativt kjedelig for en filmentusiast.

Endret av Jay Sparrow
Lenke til kommentar

bullshit. du rasjonaliserer fordi du selv eier en. sett fra et nøytralt synspunkt så er det en elendig investering å kjøpe seg en hd dvd-spiller nå. selv om den er billig er formatet erklært dødt, og om en stund vil du uansett bli tvunget over til blu-ray fordi det kun finnes 800 utgivelser å kjøpe. etterhvert vil du jo ha kjøpt alle filmene du vil ha. de nye storfilmene i hd kan du se langt etter, og det er jo relativt kjedelig for en filmentusiast.

helt enig, hva med de nye filmene som kommer hver uke som no country for old men og i am legend og sånt, jeg hadde dødd om jeg kjøper en 360 HD DVD spiller nå og tenker at jeg er fornøyd siden det er så mange filmer og at alt er billig, men hvor er de nye filmene som er faktisk gode og eg ikke har sett før? du må tenke litt i fremtiden, selvom ting er billig så er det fortsatt penger som kan bidra til å kjøpe bedre ting senere!

Lenke til kommentar

Tøys. Sett fra et nøytralt synspunkt er det en meget bra investering dersom man er interessert i noen av de 500+ filmene som finnes på markedet idag. Er man overhodet ikke interessert i dem er det selvsagt meningsløst å kjøpe. Det finnes mange som nå har kastet seg på HD formatet i form av HDDVD fordi det er såpass billig, vel vitene om at formatet vil fases ut. Man får tilsvarende HDDVD filmer mye billigere enn de tilsvarende BD filmene.

Lenke til kommentar

Å invistere i HD DVD formatet som det sies over her synes jeg også er litt tullete nå. Det er jo lagt dødt. Har fulgt disse formatene i god tid før lansering, og kjøpte både stand alone BD spiller (panasonic) og HD DVD (toshiba) relativt tidlig til blodpriser. Og uansett så entusiastisk jeg er over ha disse greiene så ser jeg ikke hva en invistering i et dødt format skal være godt for. Det blir en selvmotsigelse. Der er jeg på linje med Jay Sparrow og tc47 i tråden. Ingen nye filmer kommer og er det virkelig 800 titler man VIL eie og som er viktige?

MEN: Med tanke på prisen på et HD DVD drev til Xbox 360 (eller en Toshiba speller for den sakens skyld) - kan det i hele tatt kalles en invistering? Jeg mener - disse tingene får man omtrent kastet etter seg til tulletøysepriser og kan nødig kalles en invistering slik jeg ser på ordet. Og en invistering skal jo gi noe tilbake over tid, og der er det også vanskelig i og med at det ikke kommer flere filmer. Så med mindre man tror man får "invistert" i formatet så greit nok - kjøp gjerne en dritbillig speller - kjøp en god del kvalitetstitler på HD DVD og en haug med ikke fulgt så interessante titler og that's it.

Jeg har også begynt å legge merke til at det er blitt vanskeligere å få tak i HD DVD filmer. Mange steder er de solgt ut til 99 kroner den siste tiden, og det finnes svært lite igjen i hyllene. Også i enkelte av nettbutikkene. Jeg tviler på at filmstudioene vil bekoste produksjon av flere eksemplarer av tidligere utgitte titler, de vil nok heller konsentrere seg om å få de ut på BD etterhver, og det kan bli vanskelig å få kjøpt alle disse 800 HD DVD titlene som dere snakker om.

Og når de gjelder tallet 500+ eller 800, så finnes svært mange av de på BD også. Slik at en Hidef versjon skulle være mulig å få tak i til en god del av disse hvis man kjøper BD spiller istedet. Og de som kun har vært på HD DVD vil jeg tro komme på BD etterhvert.

Derimot for de som allerede har spiller og filmer er det ingen grunn til å kvitte seg med det synes jeg. Spillerene og filmene vil jo ikke slutte å fungere med det første. :)

Lenke til kommentar

Nei, investering er nok feil ord å bruke uansett. Jeg har hatt/har både VHS,DVD,LaserD og alle disse er eller er i ferd med å bli utdatert. Jeg har overhodet ikke tjent noe på noen av dem, tvert imot. Poenget med å kjøpe seg HDDVD nå vil være at man får mange filmer og spiller for en slikk og ingenting. Da har man HD materiale for lang tid fremover og når man har kommet seg gjennom alt har kanskje prisene på BD sunket endel og spillerne også kommet opp på nivå med dagens HDDVD spillerne. Men selvfølgelig, det kan hende at "the window of opportunity" er i ferd med å lukkes dersom det begynner å bli utsolgt for filmer.

Lenke til kommentar

Jeg synes uansett det er moro å kunne kjøpe billige HD DVD filmer om dagen til 89,-. Jeg har faktisk aldri handlet så mange filmer før :)

Og dersom man finner en mange filmer man ønsker på HD DVD så hvorfor ikke bruke 6-700 kr på en HD DVD spiller. Har man råd så er det lov.... he he

sjekk zailor eller playx.

Lenke til kommentar
Nei, investering er nok feil ord å bruke uansett. Jeg har hatt/har både VHS,DVD,LaserD og alle disse er eller er i ferd med å bli utdatert. Jeg har overhodet ikke tjent noe på noen av dem, tvert imot. Poenget med å kjøpe seg HDDVD nå vil være at man får mange filmer og spiller for en slikk og ingenting. Da har man HD materiale for lang tid fremover og når man har kommet seg gjennom alt har kanskje prisene på BD sunket endel og spillerne også kommet opp på nivå med dagens HDDVD spillerne. Men selvfølgelig, det kan hende at "the window of opportunity" er i ferd med å lukkes dersom det begynner å bli utsolgt for filmer.

Kjøper det argumentet glatt. Men jeg tror det siste du nevner allerede er i ferd med å skje -vanskeligere å få tak i filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...