Gå til innhold

trenger hjelp til valg av ny prosessor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tar sjansen på å spørre om det samme, håper det ikke gjør noe, Magbo :)

Jeg har et Asus P5N-E SLI hovedkort, dvs. Socket-775.

Vil da en E8400 fungere for meg, og er det et godt kjøp for å erstatte min "gamle" E6400?

hvis du oppdaterer biosen så kan hovedkorte ditt støtte den og ja e8400 ruler :thumbup:

kjører min på 4ghz på luft og har masse og gå fortsatt på.

litt varm med org kjøler men d går

Lenke til kommentar
Tar sjansen på å spørre om det samme, håper det ikke gjør noe, Magbo :)

Jeg har et Asus P5N-E SLI hovedkort, dvs. Socket-775.

Vil da en E8400 fungere for meg, og er det et godt kjøp for å erstatte min "gamle" E6400?

hvis du oppdaterer biosen så kan hovedkorte ditt støtte den og ja e8400 ruler :thumbup:

kjører min på 4ghz på luft og har masse og gå fortsatt på.

litt varm med org kjøler men d går

Uhm, oppdatere bios, hva mener du med det? Overklokke, oppdatere software eller? :blush:

Tror jeg da går for den, har sikla etter den en stund nå, men lurt på om det hadde lønt seg å vente litt i tilfelle nytt priskutt eller lignende, men den koster jo bare 1200 og er jo i en helt annen klasse enn min gamle, så det burde gå bra uansett :)

Lenke til kommentar

oppdatere bios betyr og oppdatere programvaren som ligg i cmos = en minne brikke på hovedkorte ditt. du finner bioser på asus sine sider.

her kan du laste ned en ny bios:

http://support.asus.com/download/download....del=P5N-E%20SLI

og foresten ingen butikker har e8400 på lager.

når du skal flashe er det beste og bruke en minne pinne eller diskett men det går også ann og bruke ett program ligg på samme linken som jeg linket til. det heter

"Phoenix Award BIOS flash tool version 1.20"

last ned den pluss bios versjon så skal det gå. hvis du velger og oppdatere biosen gjennom windows så husk på og lukk ned så mange vindu som mulig, blir oppdateringa avbrutt pga strømbrudd for eksempel eller musikk avspillern din hvis den hanger hele maskinen din.

Så har du ett dødt hovedkort og det e ingen ting du kan gjør med det.

Endret av reger
Lenke til kommentar
oppdatere bios betyr og oppdatere programvaren som ligg i cmos = en minne brikke på hovedkorte ditt. du finner bioser på asus sine sider.

når du skal flashe er det beste og bruke en minne pinne eller diskett men det går også ann og bruke ett program ligg på samme linken som jeg linket til. det heter

last ned den pluss bios versjon så skal det gå. hvis du velger og oppdatere biosen gjennom windows så husk på og lukk ned så mange vindu som mulig, blir oppdateringa avbrutt pga strømbrudd for eksempel eller musikk avspillern din hvis den hanger hele maskinen din.

Ok, takk. Jeg tror jeg tar det fra mp3 spilleren bare, så var jeg sikker? ;)

Og at den ikke er på lager er ikke noe problem, jeg har tid :) Støtter ikke hovedkortet mitt den prosessoren som hovedkortet er nå? Trodde den støtta alle Core2Duo og Quad Core, jeg? :hmm:

Lenke til kommentar

Han kan kjøpe en ny bios...

magbo: du har ikke sagt hva slags hovedkort du har...

11 stykker E8400 på lager på netshop NÅ! Regner med de går ut av lager innen kort tid, så skal man ha må du/dere få ut fingern.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Jeg har lest om de som klarer å redde "Døde hk", ved å ha flash klart på diskett og så bare reboote PC-en.. dvs. de flashet hk med en korrupt bios.

Men man kan vel være veldig uheldig også ja, er alltid en gamble..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...