Alastor Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Dette er nok så ny informasjon at ansatte på et kundesenter ikke er helt først med å få vite slikt. Jeg vil nå iallefall ta kontakt med min kjede og sørge for at infoen blir spredd så godt som mulig der - om det går . Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Godt det ordnet seg nå (mtp beskjeden fra Forbrukerrådet). Men en liten kommentar til avtalen med CD: Det er det samme hva som står der så lenge det gor deg dårligere vilkår enn loven. Hvis loven sier at bindingstiden er bindende for begge parter eller at kjøper kan si opp avtalen uforbeholdent hvis selger endrer vilkårene (noe jeg mener loven sier men får ikke sjekket det nå), så er det akkurat det samme hva CD har i vilkårene sine; de vil allikevel være ugyldige. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Beskjeden er fra forbrukerombudet, ikke forbrukerrådet . Om du finner vilkår i CD sine avtaler som ikke er lovlige, så kan du opprette en formell klage på www.forbrukerombudet.no. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 For å blåse liv i en gammel tråd: Jeg fikk idag faktura for neste kvartal fra CD på Norgespakken (+ kortavgift). Jeg tegnet abonnement med 12 mnd. binding i februar, og skal derfor betale 50 kr. pr mnd for Norgespakken ut bindingstiden. Imidlertid er kvartalsprisen på fakturaen kr. 267 (3x89) istedenfor 150 (3x50). Ringte til kundeservice, og fikk kreditert 117 kr etter litt fram og tilbake. De vil riktignok at jeg betaler fakturaen som den er og får tilsvarende reduksjon på neste faktura. Håper derfor folk som kjøpte abonnement hos CD med bindingstid før prisene gikk opp sjekker fakturaen grundig så de ikke ender opp med å betale for mye. Jeg skal være forsiktig med å komme med anklager, men det kan jo virke som de prøver seg på noe.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Her burde du ta å klage til forbrukerombudet med en gang, da dette er brudd på markedsføringen til canal digital. Da blir det registrert offisiell klage, og canal digital Må sjekke opp for alle kunder. http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...573&subid=0 Velg nr 3 her. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Da er skjemaet fylt ut . Takk for linken Alastor! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Ser ut som mange nok har vært misfornøyd:http://www.dagbladet.no/2014/01/10/tema/okonomi/dinside/aller/canal_digital/31208262/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå