Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med lyd og video drivere

Anbefalte innlegg

Jeg har nå koblet maskinen til TV-en (Panasonic PV70), og jeg har problemer med bildet som vises. Bildet er for stort, slik at jeg kun ser halve oppgavelinjen. Jeg hadde tidligere Windows Vista Home Basic, og da fungerte det fint når jeg koblet til.

Nå har jeg Windows XP SP2 og bildet er koblet til med en VGA-HDMI kabel.

Jeg har også problemer med lyden. Har lydkort integrert i hovedkortet, og trenger Realtek Audio Drivere. Men når jeg prøver å installere driverene, så kommer det en melding om at driveren ikke kan installeres.

Dette fungerte også fint med Vista, og lyden er koblet til en Harman/Kardon hjemmekinoreceiver, med en coax kabel.

Så, noen som kan hjelpe meg her? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skiftet oppløsningen til 1024x768, men jeg har fortsatt samme problem. Eneste som ble forandret er at bildet ble mye større.

Og lydkort integrert i hovedkortet fungerte ypperlig tidligere, så jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke fungerer nå..

post-91545-1206038472_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har du fått installert riktig skjermkort drivere?

Hvis det er en nyere bærbar modell så er det veldig få xp-drivere som er kompatibelt med hardwaren. Har vært i samme problem og måtte til slutt ty med vista.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Prøvde å gjøre det du sa Doque, men fant ingen klonemodus.

Når det gjelder hovedkortet, så har jeg Asus P5K Motherboard..

Men det er egentlig lyden som er det største problemet, da det fungerer å se film fordi skjermen tilpasses når jeg tar fullskjerm i VLC player.

Samme gjelder vel også når jeg spiller..

post-91545-1206039758_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den linken du linket til der emacoolit hadde den en fart på 4kb/, så den ville den ikke ha blitt ferdig på flere timer.. Har du en alternativ link? Googlet selv å prøvde å finne, men fant ingenting..

Når det gjelder hovedkortet så er det socket 775..

Lenke til kommentar

Den linken du linket til der emacoolit hadde den en fart på 4kb/, så den ville den ikke ha blitt ferdig på flere timer.. Har du en alternativ link? Googlet selv å prøvde å finne, men fant ingenting..

Når det gjelder hovedkortet så er det socket 775..

Tenkte på merket på hovedkortet, så du kan laste ned kompatible drivere fra produsenten.

Lenke til kommentar

Etter litt avinstallering og reinstallering av Realtek drivere, så fungerte det til slutt! :)

Den eneste problemet som gjenstår nå er skjermen..

Jeg husker at når jeg koblet den til med vista så hadde jeg 720p på tven. Og det tilsvarer vel 1280x720, men med denne oppløsningen så er fortsatt kantene kuttet bort.

Noen som har noe klokt svar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...