Tord93 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hei! Jeg lurer på om Thermaltake MaxOrb vil klare min AMD Athlon 64 X2 6000+ hvis jeg overklokker den med 200-500MHz.. Og vil det følge med kjølepasta sammen med den? Kan dere anbefale noen på komplett.no hvis det ikke følger med? Takker for de svarene jeg kan få.. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei, du får nok med kjølepasta ja. Angående overclocking og 2-500mhz, så kan det faktisk være det går like bra på stock kjøler. Maxorb og slike kjølere er litt "bogus", de gir deg ikke så mye bedre kjøling (i alle fall ikke på intel systemer). Jeg ville gått for en noctua 12 eller en thermaltake ultra120 kjøler, et par 120mm vifter. Når det er sagt, er det ikke sikkert du vil klare å clocke 2-500mhz, uansett hvilken kjøler. Det er mange faktorer i alle systemer: minne, hovedkort, bios, cpu, strømforsyning, luftflow i kabinett, cpukjøler, etc. så selv to maskiner som på spesifikasjoner kan virke identisk, kan clocke helt forsjkellig. Det er også forskjellige revisjoner av cpu, m.m. Lykke til med clokcking :-) Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Hei, du får nok med kjølepasta ja.Angående overclocking og 2-500mhz, så kan det faktisk være det går like bra på stock kjøler. Maxorb og slike kjølere er litt "bogus", de gir deg ikke så mye bedre kjøling (i alle fall ikke på intel systemer). Jeg ville gått for en noctua 12 eller en thermaltake ultra120 kjøler, et par 120mm vifter. Når det er sagt, er det ikke sikkert du vil klare å clocke 2-500mhz, uansett hvilken kjøler. Det er mange faktorer i alle systemer: minne, hovedkort, bios, cpu, strømforsyning, luftflow i kabinett, cpukjøler, etc. så selv to maskiner som på spesifikasjoner kan virke identisk, kan clocke helt forsjkellig. Det er også forskjellige revisjoner av cpu, m.m. Lykke til med clokcking :-) Jo takk Men nå fant jeg en annen kjøler for 250kr: Cooler Master Hyper 212 Men vil den klare og kjøle ned prosessoren min hvis jeg klarer og klokke AMD Athlon x2 6000+'en min med 1GHz? Og vil den få plass på Asus Crosshair hk'et? Vil Thermaltake MaxOrb'en få plass der og? For det ser ut som om det er nokså store kjøleribber på HK'et... Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Altså.. Vil denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34745...led#ProductTabs kjøleren passe i Antec Nine Hundred? Vet det er noe helt annet enn MaxOrb, men jeg ville heller ha den siden den er billigere. Men vet ikke om den kjøler noe særlig bedre, men samma for meg. Takker for svar hvis noen orker og svare meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå