Gå til innhold

Wii eller playstation?

Anbefalte innlegg

Hvis valget for meg skulle stå mellom PS3 og Wii, så blir det helt klart PS3, ikke bare får du ett av de beste Blu-Ray spillerne på markedet, men også en sykt kraftig konsoll med mange gode spill og hvis ikke det skulle være nok, så er det bare å ta en titt på de eksklusive titlene som er på vei til PS3 som: Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII/Final Fantasy XIII Versus, God of War 3 osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som andre her prøver å få fram blir det umogeleg å samanlikne. Sony prøver å treffe den gode gamle gjengen av playstationbrukarar, medan Nintendo derimot prøver å treffe "alle".

Nintendo går for nyskapelse og morro, medan Sony går for kraft og tradisjon. Kva som apellerar til den kvar enkelte er heilt individuelt. Det blir ikkje "anten eller" sidan det er to komplett forskjellige konsollar.

Hjå meg falt valet enkelt og greit på Wii. Eg har alltid hatt ein tradisjon med Nintendo, i alle fall sidan N64. I tillegg har eg alltid hatt PC som har dekka behovet for FPS og liknande spel. Uansett så måtte eg til slutt innsjå at dette konstante jaget med å oppgradere pc vart litt for dyrt i lengden for ein skarve student, og eg skaffa meg Xbox360 billeg. Det var 2 grunner for dette: pris og Live. Spelet eg i hovudsakeleg har skaffa 360'n for er jo GTA IV, og det fåes jo på både PS3 og 360 :) Blei mykje offtopic dette.

Lenke til kommentar
Selv har jeg Xbox, ettersom jeg liker spillene på Xbox best, men av de to så står PS3 definitvt sterkest. Har prøvd mange Wii spill som har fått strålende kritikk og synes de er forbaska dritkjedelige, mens playstation har et mye bredere spillutvalg med kulere spill som funker for folk over 12 år. :)

"Bredere" spillutvalg for folk som leker og tror de er voksen om de har Playstation. Ta det med ro, du vokser opp du og når du fyller 20 ;)

Men over til tråden.

Det er alltid en krangel om hva som er best, mest voksen, uber elites etc. You name it. Svaret er så enkelt at jeg ikke skjønner hvorfor folk overhode orker å synke ned til skitkastingsnivå, smaken er som baken den er delt, enklere får du det ikke.

For min del hadde jeg, som gamer, aldri klart meg hvis jeg kun hadde hadt Playstation. Uhyre morsom konsoll men spillutvalget er for min del litt ensporet med enten blod og gørr eller bilspill. Derfor har jeg og Wii og X360. Wii fordi det er uhyre morsomt å bruke bevegelse i spill og for min del blir innlevelsen stor (direkte farlig nesten) når jeg spiller Wii. Har mang en gang måtte ta en dusj etter noen timer med Wii spilling, har veivet og levd meg så inn i spillet (den gang faktisk Hyrule vel og merke) at jeg har følt det som en hel treningsøkt i seg selv.

Så har du da X360, med et tilnærmet likt spillutvalg som PS2en min (har ikke PS3 enda, den kommer) men som har en kontroll som er velfungerende og perfeksjonert for FPS spill. Ligger hærlig i hånden og er presis som fy. Morsom enhet som har brakt meg mange timer morro.

PS2 er det vel strengt tatt ikke nødvendig å si noe mer om, kontrollen suger hesteballer når det kommer til FPS (de 2 stikkene sitter for uergonomisk for min del) men den overgår alle andre når det kommer til spill som Shadow of the colossus, God of War 1 og 2 og Gran Turismo 4. Ingen over, ingen ved siden av.

Så hvilken enhet foretrekker jeg? Vel, vanskelig å si for jeg liker alle sammen (eller alle 7 enhetene mine) veldig godt og synes de alle har gjort det en konsoll er ment å gjøre. Underholde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...