Gå til innhold

Utdanning som spillprogrammerer.

Anbefalte innlegg

Tjena.

Er i en litt vrien situasjon som alle andre som ikke har peil på hvor de skal gjøre av seg de neste årene mtp. utdanning og jobb, men har den siste tiden fattet spesiell interesse for spillprogrammering ved å lese litt på forumet her.

Nå har det seg sånn at jeg har sett det er en del skoler å velge imellom, private så vel som offisielle, derfor lurer jeg på om (tidligere) studenter kan fortelle litt om de forskjellige skolene mtp. utdanningen i seg selv kontra de andre, studentmiljøet, om det er verdt å betale så mye for en studieplass ved f.eks. NITH, opptakskrav og om det er veldig vesentlige forskjeller på programmene skolene imellom.

Hadde også vært kjekt å vite om evt. andre skoler jeg ikke vet om som tilbyr dette. NITH, NTNU (informatikk med emnet spillteknologi fra høsten 2008), HIHM...?

All info er nyttig info som en vis person nevnte en gang. :p

Har 2MX, 2FY og 2INA fra VGS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt gammelt innlegg, men svarer likevel.

Studerer spillprogrammering på HIHM, avd Rena.

Nå vet jeg ikke så mye om tilsvarende studier andre steder, men jeg er veldig fornøyd med å studere her.

Studiet er lignende bachelor i informatikk, men med en del tilpassede fag, så det krever 2mx.

Rena er ikke noen storby, og det er ikke veldig mange på hvert årstrinn. Men definitivt verd å ta en titt på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som forøvrig vet hvorvidt det er mulig å gå fra et informatikk årsstudium (NTNU) til å gå videre på det andre året på et hvilket som helst bachelorstudium hos NITH? Jeg tenker som kvalifikasjon på å gå over til det andre året ettersom årstudiumet og det første året hos NITH stort sett inneholder samme læreprogram.

Endret av Revenant_
Lenke til kommentar
Tjena.

Er i en litt vrien situasjon som alle andre som ikke har peil på hvor de skal gjøre av seg de neste årene mtp. utdanning og jobb, men har den siste tiden fattet spesiell interesse for spillprogrammering ved å lese litt på forumet her.

Nå har det seg sånn at jeg har sett det er en del skoler å velge imellom, private så vel som offisielle, derfor lurer jeg på om (tidligere) studenter kan fortelle litt om de forskjellige skolene mtp. utdanningen i seg selv kontra de andre, studentmiljøet, om det er verdt å betale så mye for en studieplass ved f.eks. NITH, opptakskrav og om det er veldig vesentlige forskjeller på programmene skolene imellom.

Hadde også vært kjekt å vite om evt. andre skoler jeg ikke vet om som tilbyr dette. NITH, NTNU (informatikk med emnet spillteknologi fra høsten 2008), HIHM...?

All info er nyttig info som en vis person nevnte en gang. :p

Har 2MX, 2FY og 2INA fra VGS.

Høyskolen i Narvik (HiN) skal ha ett av de bedre tilbudene i Norge, med top utstyr og div div. Jobber selv som lærling på HiN og ja, har planer om å begynne min spill programerings utdannelse her :)

Anbefaler deg og besøke nettsidene, www.hin.no og se litt og gjerne ta en tlf ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...