Gå til innhold

Stilleben - mitt første bidrag


hiki

Anbefalte innlegg

Skogsturen i dag ble midlertidig utsatt pga snø, vind og tåke... Fotoekspedisjonen ble derfor flyttet innendørs, og jeg fikk et par resultater jeg ble fornøyd med.

 

Dette er min første post på dette forumet, og er dermed ikke helt sikker på hva som kreves av tilleggsdetaljer osv..

 

Kan i alle fall legge ved exif:

0,3 s

f/4

ISO 200

97 mm

 

All konstruktiv kritikk er velkommen.

 

..og god påske!

 

-hiki-

post-156519-1206031981_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Highkey og en litt annerledes komposisjon er greit nok, men uskarphet i absolutt hele bildet holder ikke. Dessverre. Jeg er det motsatte av en pixelpeeper, men selv jeg synes at det må være noe skarpt i et så teknisk bilde.

 

Edit: Fin bruk av dof hvis det bare hadde stått i kontrast til et tydelig skarpt felt.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Takk for kommentar! Det var kjapt :)

 

Skulle kanskje forklart nøyere at jeg er fullstendig amatør, og dermed ikke skjønte halvparten av det du sa... Skal skjønne det hvis noen kunne forklare meg følgende kanskje;

 

pixelpeeper?

dof?

 

Jeg er heller ingen datateknisk flink person, så dere får unnskylde om dette er begrep som er godt kjent...

Lenke til kommentar

Dette er ikke nerdespråk fra datafreaks, så det vil vi ha oss frabedt.

 

Pixelpeeper: En som leter med lys og lykte (også kalt 100% forstørrelse) etter feil i bilder. De som klager over at bilder ikke er skarpe nok hvis man zoomer helt innpå pixelnivå i bildefilen.

 

DOF: Depth Of Field finner du en god forklaring på her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...