Kuli93 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Sorry Har egentlig ikke peilig på høytalere og sånnt, men må jo prøve å lære Så er det noen som har tid til å fortelle meg om har diskant høytalere noen effekt? Og om du trenger det? Og kansje om de har noen betydning hvis du setter sammen et anlegg. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hehe, diskant er de høyeste tonene, bass er de laveste, og det i mellom kalles mellomtone... Så da er det jo ganske opplagt at du trenger noe som spiller alt, for å ikke mangle noe i lyden Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Hehe, diskant er de høyeste tonene, bass er de laveste, og det i mellom kalles mellomtone... Så da er det jo ganske opplagt at du trenger noe som spiller alt, for å ikke mangle noe i lyden Åja. Takk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Vel vel, du kan godt finne høgtalere som kan spele heile rekka, men det blir eit betre resultat med dedikerte høgtalere til kvar oppgåve. Om eit frontsett (diskant og mellomtone) til 2000 er betre enn enkelthøgtalere til same pris veit eg ikkje. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Sorry Har egentlig ikke peilig på høytalere og sånnt, men må jo prøve å lære Så er det noen som har tid til å fortelle meg om har diskant høytalere noen effekt? Og om du trenger det? Og kansje om de har noen betydning hvis du setter sammen et anlegg. Hvis du er en skikkelig råner trenger du jo ikke så mye diskant (hvis det er snakk om bil), men litt er jo sikkert kjekt. Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 er du råner, så hører du på techno, da TRENGER du diskant Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 er du råner, så hører du på techno, da TRENGER du diskant Ekte rånere hører på country Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 er du råner, så hører du på techno, da TRENGER du diskant Ekte rånere hører på country er endel diskant på gitar og Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 er du råner, så hører du på techno, da TRENGER du diskant Samma hva en råner hører på, for det er de utafor bilen som skal høre det. Og de hører jo bare bassen uansett. Konklusjon, rånere trenger ikke noe særlig diskant. Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Du må da høre diskanten, ellers er det jo ingen vits og høre på musikken:P mener i allefall jeg. EDIT: Jeg er jo glad i bass, men det er jo ikke musikk da det bare er bass:P Endret 2. april 2008 av PoWerRaZer Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du må da høre diskanten, ellers er det jo ingen vits og høre på musikken:P mener i allefall jeg. EDIT: Jeg er jo glad i bass, men det er jo ikke musikk da det bare er bass:P Men er du blodråner er jo ikke musikken for din skyld, men for de du passerer. Og de hører jo ikke noe diskant uansett. Klart du må ha diskant, men hva er vitsen med å ha mye når det er bassen man er ute etter. Lenke til kommentar
Morel Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Det er utrolig spennende å ta turen innom dette forumet og lese avogtil. Det er utrolig mange som ikke vet, mange som tror de vet og noen som burde vite bedre. Musikk består av frekvenser! All musikk inneholder alle frekvensene! For å få høre musikke slik den er ment for å høres så må man ha en (eller flere) høyttalere som kan gjengi alle frekvenser! Så til alle dere som ikke vet: I et høyttalersystem så trenger man diskanter, mellomtoner og subwoofere for å få frekvensene mest mulig likt fordelt slik at den ene høyttaleren ikke blir overbelastet av frekvenser (les: at et element må gjengi frekvenser som er for høye eller for lave, alt etter hva det er beregnet for å klare). Jeg håper dette løste noen floker?! Mvh Pål www.morel.no Endret 2. april 2008 av Morel Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Bassen skal ikke høres, den skal bare fylle tomrommet som ellers ville oppstått i de laveste tonene, er det noen som mener.. Jeg må innrømme at jeg gjerne kjører på med litt mer bass. Endret 2. april 2008 av ManagHead Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Det er utrolig spennende å ta turen innom dette forumet og lese avogtil.Det er utrolig mange som ikke vet, mange som tror de vet og noen som burde vite bedre. Musikk består av frekvenser! All musikk inneholder alle frekvensene! For å få høre musikke slik den er ment for å høres så må man ha en (eller flere) høyttalere som kan gjengi alle frekvenser! Så til alle dere som ikke vet: I et høyttalersystem så trenger man diskanter, mellomtoner og subwoofere for å få frekvensene mest mulig likt fordelt slik at den ene høyttaleren ikke blir overbelastet av frekvenser (les: at et element må gjengi frekvenser som er for høye eller for lave, alt etter hva det er beregnet for å klare). Jeg håper dette løste noen floker?! Mvh Pål www.morel.no Takker ^^, jeg fikk vell vite det jeg skulle i det første innlegget. Men takker for at det er flere som tar seg tid til å svare Gjerne litt mer forstårlig en andre noen ganger. Hehe, diskant er de høyeste tonene, bass er de laveste, og det i mellom kalles mellomtone... Så da er det jo ganske opplagt at du trenger noe som spiller alt, for å ikke mangle noe i lyden Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det er utrolig spennende å ta turen innom dette forumet og lese avogtil.Det er utrolig mange som ikke vet, mange som tror de vet og noen som burde vite bedre. Musikk består av frekvenser! All musikk inneholder alle frekvensene! For å få høre musikke slik den er ment for å høres så må man ha en (eller flere) høyttalere som kan gjengi alle frekvenser! Så til alle dere som ikke vet: I et høyttalersystem så trenger man diskanter, mellomtoner og subwoofere for å få frekvensene mest mulig likt fordelt slik at den ene høyttaleren ikke blir overbelastet av frekvenser (les: at et element må gjengi frekvenser som er for høye eller for lave, alt etter hva det er beregnet for å klare). Jeg håper dette løste noen floker?! Mvh Pål www.morel.no Det er ikke det at jeg ikke forstår hvordan musikk skal gjenngis, for jeg er snart ferdig med VKII Serviceelektronikk. Hvis dere ennå ikke har forstått poenget mitt så er det dessverre ikke håp. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg tror vi forstår poenget ditt, men tråden dreier seg ikke om dine antagelser når det kommer til "rånere". Videre off-topic unngås. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Grunnen til att bassen høres ut er jo fordi denne bærer på en helt annen måte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå