Gå til innhold

Trådløst nettverkskort til D-Link 655

Anbefalte innlegg

Hvilket trådløst nettverkskort bør jeg velge om jeg bygger en ny stasjonær pc og jeg har en dlink 655 jeg kommer til å koble til tilslutt? Har sett på ulike kort fra d-link på prisguiden, men de fleste har fått så mange dårlige kommentarer at jeg tør ikke å velge noen av dem. For tiden har jeg en liten grå dell usb antenne (den likner ikke på noen antenne). Den fungerer, men å koble til routeren med en bærbar gir mye bedre signal. Jeg vil ha et slikt signal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket trådløst nettverkskort bør jeg velge om jeg bygger en ny stasjonær pc og jeg har en dlink 655 jeg kommer til å koble til tilslutt? Har sett på ulike kort fra d-link på prisguiden, men de fleste har fått så mange dårlige kommentarer at jeg tør ikke å velge noen av dem. For tiden har jeg en liten grå dell usb antenne (den likner ikke på noen antenne). Den fungerer, men å koble til routeren med en bærbar gir mye bedre signal. Jeg vil ha et slikt signal.

Med mindre det er høyst vanskelig med kabel mellom router og den stasjonære maskinen, vil jeg sterkt fraråde deg å bruke trødløst. Trådløs-nett er forbeholdt bærbare maskiner og har mye dårligere oppetid og ikke minst båndbredde enn skikkelig TP-kabel.

For ikke å snakke om at routeren din er en Gigabit-router - noe du ikke får utnyttet med wifi -signaler.

Dette vil du spesiellt merke hvis du har to maskiner koblet på samme nett som du vil ha til å snakke sammen.

Lenke til kommentar

Det blir litt vanskelig med kabel. Jeg bor med et par andre mennesker, og de vil ikke at det skal ligge kabler i gangene osv. Hva er en gigabit router (jeg vet at å ha integrert kablet nettverkskort fra gigabit er en bra ting)? Jeg har en annen maskin tilkoblet routeren med kabel. Den "snakker jeg med" over ssh, om det var det du mente. Så... ville du ikke anbefale meg noe kort i det hele tatt?

(Den antennen fra dell jeg snakket om tidligere falt ut mye en periode, men nå har det bedret seg. Men det er kansje fordi jeg ikke har tort å installere nye drivere på maskinen jeg bruker den på.)

Lenke til kommentar

Du bare puttet inn kortet og installerte ingenting. hmm...

kan jeg bruke det samme nettverkskortet hvis jeg skal bruke arch linux som os på min fremtidige pc? har hørt at det ikke er så mange drivere for ulike deler i linux.

Lenke til kommentar

Jeg installerte jo det som fulgte med. Med spesielle drivere så trodde jeg at du mente om jeg lastet ned noe annet enn det som fulgte med kortene :)

Jeg vet dessverre ikke hvordan disse kortene er sammen med linux.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...