Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp til å "resete" maskina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er ingenting som heter å resette en PC, det gjør man bare på rutere osv. men jeg forstår.

Med all sansynlighet så ligger problemene i software, så det er da unødvendig å gå lengre enn at du reinstallerer operativsystemet (windows?). Du kunne selvfølgelig også remformatert/slettet harddisken for å renske opp der også, men det vil ikke ha noe å si på ytelsen så det er i grunnen unødvendig og annbefales bare dersom du har mistet kontrollen på hva som er på harddisken og du har tatt backup av det viktige du vil beholde.

Hvis du bruker windows som operativsystem så er det ikke værre enn at du seter inn CD/DVD og så starter opp maskinen. Et par sekunder inn i oppstarten vil du da få valget å boote fra CD/DVD. Gjør det, så vil windows installasjonsprogrammet starte opp. Følg deretter instruksjonene på skjermen. Værre er det ikke, men det er selvfølgelig mer å gjøre enn bare dette slik som å installere drivere i etterkant av windows installasjonen.

Hvis du skulle ha motatt en recovery-DVD med maskinen så kan du bruke den i stedet for windows installasjons DVD-en. brukmåten er den samme.

Hvis du vil ha mer hjelp så får du spørre mer spesifikt.

-Stigma

Lenke til kommentar
var nok å reinnstalere windows jeg mente ja.

Hvordan gjør jeg det da?

Hvis du bruker windows som operativsystem så er det ikke værre enn at du seter inn CD/DVD og så starter opp maskinen. Et par sekunder inn i oppstarten vil du da få valget å boote fra CD/DVD. Gjør det, så vil windows installasjonsprogrammet starte opp. Følg deretter instruksjonene på skjermen. Værre er det ikke, men det er selvfølgelig mer å gjøre enn bare dette slik som å installere drivere i etterkant av windows installasjonen.

Hvis du skulle ha motatt en recovery-DVD med maskinen så kan du bruke den i stedet for windows installasjons DVD-en. brukmåten er den samme.

Det ble jo bra beskrevet her :)

Lenke til kommentar
var nok å reinnstalere windows jeg mente ja.

Hvordan gjør jeg det da?

Forklarte jeg ikke nettop det i samme posten da? ...

Om du trenger mer informasjon enn det som jeg allerede skrev så må du nesten prestere å spørre mer spesifikt om HVA du ikke forstår, for jeg kommer ikke til å gidde å skrive enn 20-siders steg-for-steg guide fra start til slutt liksom... Spesiellt når det meste er selvforklarende og du faktisk har on-screen instruksjoner under hele installasjonen som allerede forklarer deg hva du skal gjøre.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...