Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokkings info - Veiledning(Volt + Temps)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Da har jeg fått PCen inn i hus. Litt om specs før jeg spør:)

Q6600 - G0 - SLACR - 1.35 volt

Sapphire Radeon 3870 TOXIC edition

Asus Maximus Formula

Crucial TWIN2X 8500 - 2.2 volts

Thermalright 120mm - eXtreme

Vel jeg kjøpte dette utstyret da jeg ville prøve meg på overklokking. Har leste gjennom flere guider men det oppstår alltid problemer når jeg prøver meg på andre sine settings, dvs ingenting skjer når jeg starter opp PC-en. Har nå fått den opp å gå med å ha alt på AUTO utenom FSP som er satt til 370.

Det jeg er veldig usikker på er VOLT og NB temeratur, altså hva som er forsvarlig.

Etter å ha stolt på ASUS sin temp måler fant jeg ut at den viste merkelige tall og skiftet så over til CPUID Hardware Monitor og Core Temp.

Vedlagt finner dere et bilde som viser det meste av info. Hadde satt stor pris på om noen kunne sett over og gitt beskjed hvis det er noe som er helt i hakkadalen feil og kan ødelegge systemet.

Synes det er vedlig merkelig at PCen min ikke klarer å starte opp med settings som andre klarer fint. Prøvd 10 forskjellige fra diverse guider.

Ha en ellers god påske!

PC INFO

PC INFO

Ved kjøring av 3DMark 06 ligger temp på CPU på 44grader

Mvh

kim

Endret av Ishabida
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål hvorfor kan du ikke bare legge ut bilde, isteden får at vi må jobbe oss igjennom reklame og pop ups?

post-147791-1206027669_thumb.jpg

Edit:

Fikk 2 pop ups, og måtte igjennom 1 reklame side får å så klikke 3 ganger på bildet får å få dette opp, gjaldt kun første gang da :p

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...