bo1e Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg prøver å finne ut hva som har skjedd med det interne nettverkskortet på en Amilo A7640. Det er borte og jeg får det ikke til å dukke opp igjen. Det dukker ikke opp i enhetsbehandleren i windows (rein installasjon av xp) og det dukker ikke opp i linux (damnsmalllinux live). Har oppdatert fw på hovedkort og prøvd default settings i bios, ingen forskjell. Det finnes ikke noen setting for å aktivere/deaktivere nettverkskortet i bios. Noen idèer til hva som kan være galt? Er det bare dødt? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Min erfaring tilsier at hvis du ikke får opp kortet i enhetsbehandlig (altså ikke selv som en "ukjennt enhet"), så er kortet dødt (gitt at du ikek har disablet det fra BIOS da, men dt hadde du jo sjekket). Det at du har samme problem i Linux forsterker jo den mistanken sterkt vil jeg si. Har byugget en del hundre masikiner opp gjennom årene, og har sett dette skje et par ganger. Det er vel rett og slett litt feilprosent på integrerte nettverkskort også. Det blir en reklamasjons-sak da gitt at maskinen ikke er for gammel. -Stigma Endret 20. mars 2008 av Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 På laptoper er det ofte ne FN+ F tast eller en egen bryter som kan skru av wireless (både WIFI og Bluetooth) . Dette for å ha mulighet til å spare strøm. Det vil isåfall ikke vises i devicemanager. Sjekk mot brukermanual at du ikke uheldigvis har skrudd det av. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Det er ikke det trådløse det er snakk om, det funker fint. Jeg har ikke vært borti at man har funksjonstast for å disable det vanlige nettverkskortet på bærbare, men jeg har trålet gjennom dokumentasjonen til pcen og tastaturet for å se om det var noe sånt. Fant ingenting. Mistenker at det bare er dødt ja. Tror pcen er 3 år og vel så det, så spørs om det er noe å hente der. Det er ikke min pc, jeg er bare satt på oppdraget Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Har samme problemet jeg og. men jeg har funnet ut hva feilen var. Lynet har tatt det. så det er rimelig dødt ja. Endret 20. mars 2008 av elZiko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå