Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettverkskort på bærbar pc er forsvunnet

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut hva som har skjedd med det interne nettverkskortet på en Amilo A7640. Det er borte og jeg får det ikke til å dukke opp igjen. Det dukker ikke opp i enhetsbehandleren i windows (rein installasjon av xp) og det dukker ikke opp i linux (damnsmalllinux live). Har oppdatert fw på hovedkort og prøvd default settings i bios, ingen forskjell. Det finnes ikke noen setting for å aktivere/deaktivere nettverkskortet i bios. Noen idèer til hva som kan være galt? Er det bare dødt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring tilsier at hvis du ikke får opp kortet i enhetsbehandlig (altså ikke selv som en "ukjennt enhet"), så er kortet dødt (gitt at du ikek har disablet det fra BIOS da, men dt hadde du jo sjekket). Det at du har samme problem i Linux forsterker jo den mistanken sterkt vil jeg si.

Har byugget en del hundre masikiner opp gjennom årene, og har sett dette skje et par ganger. Det er vel rett og slett litt feilprosent på integrerte nettverkskort også.

Det blir en reklamasjons-sak da gitt at maskinen ikke er for gammel.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

På laptoper er det ofte ne FN+ F tast eller en egen bryter som kan skru av wireless (både WIFI og Bluetooth) . Dette for å ha mulighet til å spare strøm.

Det vil isåfall ikke vises i devicemanager.

Sjekk mot brukermanual at du ikke uheldigvis har skrudd det av.

Lenke til kommentar

Det er ikke det trådløse det er snakk om, det funker fint. Jeg har ikke vært borti at man har funksjonstast for å disable det vanlige nettverkskortet på bærbare, men jeg har trålet gjennom dokumentasjonen til pcen og tastaturet for å se om det var noe sånt. Fant ingenting. Mistenker at det bare er dødt ja. Tror pcen er 3 år og vel så det, så spørs om det er noe å hente der. Det er ikke min pc, jeg er bare satt på oppdraget :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...