Gå til innhold

Hvilken Linux distro til gammel Compaq Armada 1700 laptop?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Compaq Armada 1700 bærbar pc stående i støvkroken. Den har en 266MHz Pentium II CPU sammen med 32mb ram tror jeg. Ellers er det en cd-rom spiller og 4GB HD plass!

For ikke så altfor lenge siden kjøpte jeg et trådløst PCMIA (eller hva det nå heter) netverkskort som jeg fikk til å fungere i Windows 98SE!

Det jeg lurer på er om det finnes noen linux distroer som denne PC-en kan takle + at det ikke er så altfor vanskelig å sette opp trådløst netverk!? Jeg pøvde en gang DSL, men fikk dessverre ikke til internettet, men ellers var DSL en veldig kjapp og liten distro!

Any suggestions?

- C2D_Dude

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vector Linux

Arch Linux Denne er veldig vanskelig å få til for nebegynnere.

Gentoo

Enda vanskeligere å få til.

Slackware Litt vanskelig.

Vil ikke anbefale ubuntu eller opensuse siden de er kjent for å ta mye ressurser, har opplevd det sel vpå maskiner som ikke er så nye.

I de fleste linux dists så er det bare å installere linux driverne eller du kan bruke ndiswrapper for å installere drivere til windows å bruke de i linux disten.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar
Vector Linux

Arch Linux Denne er veldig vanskelig å få til for nebegynnere.

Gentoo

Enda vanskeligere å få til.

Slackware Litt vanskelig.

Vil ikke anbefale ubuntu eller opensuse siden de er kjent for å ta mye ressurser, har opplevd det sel vpå maskiner som ikke er så nye.

I de fleste linux dists så er det bare å installere linux driverne eller du kan bruke ndiswrapper for å installere drivere til windows å bruke de i linux disten.

Siden du ikke skrev noe bak vector Linux så antar jeg at det er den letteste? :p Men sier du at jeg kan bruke driver CD-en som fulgte med det trådløse netverkskortet i Linux distroen bare jeg bruker ndiswrapper? Eller må jeg laste ned drivere?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Puppy Linux høres ut som tingen for trådstarter. Veldig enkelt og sette opp, det er til og med livecd slik at du får testa HW før du legger det inn. Krever ekstremt lite av resussjer. Har det lagt inn på usb-disk selv og har klart og boote ca 10 forskjellige maskiner med den hittil.

@ olear: DSL er MYE vansekligere enn Puppy. Jeg ser kun Puppy som eneste valg!

Lenke til kommentar
Puppy Linux høres ut som tingen for trådstarter. Veldig enkelt og sette opp, det er til og med livecd slik at du får testa HW før du legger det inn. Krever ekstremt lite av resussjer. Har det lagt inn på usb-disk selv og har klart og boote ca 10 forskjellige maskiner med den hittil.

@ olear: DSL er MYE vansekligere enn Puppy. Jeg ser kun Puppy som eneste valg!

Tusen takk! Denne skal prøves! :D

kommer med tilbakemeldinger litt senere...

Lenke til kommentar

Ok, glemte at det er en downside av denne distroen Puppy Linux. Jeg syns ikke pakkesystemet er det mest omfattende. Det har såklart en del pakker men det kan ikke måle seg med så mange pakker f.eks ubuntu har.

Men du får surfa nettet og brukt IM`er så det synger etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...