Gå til innhold

Blåskjær på Samsung 226BW

jonnor

Anbefalte innlegg

Bruker analog tilkopling (må dessverre) på min nye 226, og fargene er utrolig blå-grå i forhold til hva jeg føler de skal være. Sammenligner da med en Samsung 930BF. Jeg har innstalert driver/fargeprofil og forsøkt alle mulige innstillinger på skjermen. Har også forsøkt å trikse i nVidia sitt kontrollpanel (redusere blå kanal feks).

Det er såpass ille at når jeg viser et svart-hvitt bilde så er de hvite områdene langt ifra hvite i mine øyne.

Jeg har dessverre ikke mulighet til å ta et bilde akkurat nå, men jeg lurer på, er det noen som har erfart det samme? Vet at det er mange som har denne skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg løste blåskjærproblemet på min 226CW ved å stille ned fargene i Color Control (i selve skjermen) til:

Red: 75

Green: 75

Blue: 71

Edit: Ser nå det var BW du hadde. Men synes det er rart du fortsatt får blåskjær når du gjør dette på din skjerm.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg har tullet litt med innstillingene på skjermen, glemte at man kun kan bruke en av "fargejustingsmodusene" (MagicColor, ColorTone, ColorControl) om gangen. Men jeg synes jo at det er litt spesielt når jeg må ned til disse innstilingene før jeg ble fornøyd:

R 64

G 43

B 0

På min 930BF trykket jeg bare på MagicColor: Intelligent.

EDIT: Ser ut til at jeg har fått en slik A serie ja, og at dette dermed ikke er uvanlig.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...