Eplekaka88 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Såg på NRK 3 no, Dei borra høl i gulrota på langs og høl på toppen... Dei spelte på som ei fløyte... Nokken som har ei tegning eller ei forklaring på måten ein kan lage ei slik fløyte? Endret 26. mars 2008 av Bolivar Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Sånn har jeg laget flere ganger. Det er morsomt. Du lager den som en blokkfløyte, akkurat på samme måte som en seljefløyte. Du trenger et bor på 10-12 mm, et bor på 3-4 mm og en skarp papirkniv. Søk på "lage seljefløyte" i Google, og følg bruksanvisningen der, bare at du bytter ut selja med gulrot. Den kan faktisk låte ganske bra, selv om lyden blir litt vissen etter et par dager.. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 hahaha! genialt! funker det å lage at selleri også?^^ Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ne, det tror jeg nok ikke du får til, hvis du da ikke skulle få tak i en usedvanlig stor selleri. Grunnen er at det ikke lar seg gjøre å bore et hull inne i sellerien. Da må man i tilfelle bore med et tynt bor, og da tviler jeg på om du får lyd. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Sånn har jeg laget flere ganger. Det er morsomt. Du lager den som en blokkfløyte, akkurat på samme måte som en seljefløyte. Du trenger et bor på 10-12 mm, et bor på 3-4 mm og en skarp papirkniv. Søk på "lage seljefløyte" i Google, og følg bruksanvisningen der, bare at du bytter ut selja med gulrot. Den kan faktisk låte ganske bra, selv om lyden blir litt vissen etter et par dager.. Synes det låt utrolig døvt uansett jeg, men nå er jeg fløytist Du har forresten en aldri så liten ordelingsfeil i tittelen trådstarter. Endret 25. mars 2008 av Joney Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Sånn har jeg laget flere ganger. Det er morsomt. Du lager den som en blokkfløyte, akkurat på samme måte som en seljefløyte. Du trenger et bor på 10-12 mm, et bor på 3-4 mm og en skarp papirkniv. Søk på "lage seljefløyte" i Google, og følg bruksanvisningen der, bare at du bytter ut selja med gulrot. Den kan faktisk låte ganske bra, selv om lyden blir litt vissen etter et par dager.. Synes det låt utrolig døvt uansett jeg, men nå er jeg fløytist Du har forresten en aldri så liten ordelingsfeil i tittelen trådstarter. orddeling feil? neis... Ka er det? =) Greit.. ska endre... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hvis du vil ta det der med å spille på grønnsaker helt ut, har du inspirasjon i massevis her: http://www.gemueseorchester.org/ Det var der jeg fikk min. Men har enda ikke lagd en agurk- og paprikatrompet. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvis du vil ta det der med å spille på grønnsaker helt ut, har du inspirasjon i massevis her: http://www.gemueseorchester.org/ Det var der jeg fikk min. Men har enda ikke lagd en agurk- og paprikatrompet. Seriøst? Det her må ejg ta en titt på..Er jo den ultimate "sitte-rundt-matbordet" underholdningen! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 For en glimrende ide. Samle noen musikervenner, lage instrumenter, spille inn et spor eller to, og lage suppe av instrumentene etterpå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå