Gå til innhold

Åssen trimmer du en 9.9?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man ikke fjerne eller justere spjeldet inni forgasseren da?

Det er vell noe sånn som med moped, at den faktisk er "plombert".

Samme forgasser, de har bare gjort noe med den? (kan hende jeg tenker veldig moped nå :p)

 

Mange produsenter brukte plomber før. Husker en eldre tohatsu som fatter hadde(9,9/9,8) hadde bare en liten rund skive med hull i midten som satt mellom forgasser og blokk. Bare å ta ut denne, så ble hullet større og motoren gav 15hk :p (Tror ihvertfall plata satt der, men var ihvertfall en plate).

Lenke til kommentar
Tror ihvertfall at motoren din er ganske så lik den 9,9hk 91mod Yamahaen som kompisen min hadde. Der bytta vi bare til en større forgasser, så funka den som 15. Tror den kosta 7-800kr, men skal høre med han etterpå i kveld og så kan jeg skrive det her :)

 

Ja skal være samme modell det :thumbup:

Takker ^^

Lenke til kommentar
Det beste er og bytte til større forgasser, da får du maks effekt..

 

Er jo det vi har snakket om her. Men er det noen annen måte å få den trimma til 15 på uten å bytte forgasser? Kunne jo borra sylinderne og satt inn større stempler, men hva hjelper det hvis forgasseren ikke klarer å mate mer? Kanskje jeg var litt sarkastisk nå, men sånn blir det bare noen ganger :p

Lenke til kommentar

det sitter en skrue i bakkant av der hvor gasser armen stopper når du gir full gass med håndtaket.hvis du skrur denne litt lengre tilbake, vil du få lengre vandring på gassarmen. hvis du skjønner, mener å huske at dette var det de kalte for plombe tidligere. jeg gjorde dette , og det funket. :dribble:

Lenke til kommentar
det sitter en skrue i bakkant av der hvor gasser armen stopper når du gir full gass med håndtaket.hvis du skrur denne litt lengre tilbake, vil du få lengre vandring på gassarmen. hvis du skjønner, mener å huske at dette var det de kalte for plombe tidligere. jeg gjorde dette , og det funket. :dribble:

Du kan være denne skruen hindrer noe, men skal ha full effekt (15hk) må du bytte både forgasser og reedventiler (evnt bøye til stopperne på reedventilene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...