Master_Blaster Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 - IT (alle områder) - Innenfor helse som f.eks. medisin, sykepleier, tannlege - Ingeniør (så og si alle områder) - Alt som har med realfag å gjøre (matematikk, fysikk, kjemi). Næringslivet og skolene skriker etter folk med realfagsutdannelse. Ganske ettertraktet. - Førskolelærer, allmennlærerutdanning. Glem resten av utdanningslinjene som finner ved universitetene og høyskolene i dette landet her. Vanskeligere å få seg jobb enn de linjene som jeg nevnte ovenfor her. F.eks. tror jeg at det vil være stort overskudd av folk innenfor økonomi i dette landet her etterhvert at det ikke blir så mye behov for dem snart. Så jeg anbefaler folk til å tenke smart når de velger en utdannelseslinjer. Håper andre er enig i meg. Kom gjerne med innspill av det jeg har skrevet til nå. Lenke til kommentar
turbz Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hvordan kan det lønne seg å utdanne seg til førskolelærer eller sykepleier? Begge 2 er jo tapsyrker mtp. økonomien Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Førskolelærere er vel de med høyere utdanning som per i dag har aller lavest livslønn. Forøvrig en teit post. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Han mener at du er garantert å få jobb med disse utdanningene, ikke at du nødvendigvis blir rik.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Han skriver at det lønner seg. Statistisk sett lønner det seg faktisk ikke. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 F.eks. tror jeg at det vil være stort overskudd av folk innenfor økonomi i dette landet her etterhvert at det ikke blir så mye behov for dem snart. Hva er denne antagelsen basert på? Siste jeg leste var at næringslivet skriker etter økonomer her til lands, faktisk blir det bare utdannet halvparten så mange som det trengs i Norge hvert år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Økonomi er nok ganske sikkert, særlig om man studerer på NHH. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 - IT (alle områder)- Innenfor helse som f.eks. medisin, sykepleier, tannlege - Ingeniør (så og si alle områder) - Alt som har med realfag å gjøre (matematikk, fysikk, kjemi). Næringslivet og skolene skriker etter folk med realfagsutdannelse. Ganske ettertraktet. - Førskolelærer, allmennlærerutdanning. Glem resten av utdanningslinjene som finner ved universitetene og høyskolene i dette landet her. Vanskeligere å få seg jobb enn de linjene som jeg nevnte ovenfor her. F.eks. tror jeg at det vil være stort overskudd av folk innenfor økonomi i dette landet her etterhvert at det ikke blir så mye behov for dem snart. Så jeg anbefaler folk til å tenke smart når de velger en utdannelseslinjer. Håper andre er enig i meg. Kom gjerne med innspill av det jeg har skrevet til nå. Du nevner jævlig mange utdanninger her. Føler nesten alt er innenfor dette utenom anleggsarbeid som lønner seg uansett. Lenke til kommentar
turbz Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det var en nøyaktig lik post på vg. Kanskje det er en som skal begynne på økonomi til høsten og håper på mindre konkurranse Lenke til kommentar
oniko Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hvorfor hadde siviløkonomer en gjennomsnittlig lønnsøkning på 10% i fjor hvis de er så lite behov for? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det var en nøyaktig lik post på vg. Kanskje det er en som skal begynne på økonomi til høsten og håper på mindre konkurranse Mest sannsynlig er det det, jeg er så sinnsykt lei av folk som i det hele tatt gidder å lage slike poster på forskjellige fora is tedet for å jobbe med skolearbeidet for å selv få flere poeng. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Flere norsklærere har vi ihvertfall bruk for ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Trådstarter har posta det same innlegget på fleire andre forum og ser ikkje ut til å være villig til å diskutere dette emnet. Når det difor er slengt ut påstander i lause lufta stenger eg tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg