Gå til innhold

Dårlig service på nettbutikken? OPPSKRIFT


Anbefalte innlegg

Eg veit at PS-Data hadde dette tilbudet (motta ny vare før du har sendt inn den gamle) for nokre år sidan, og eg nytta meg av det ein gong. I seinare tid har dei visst oppdaga at det ikkje var lønnsamt, mange som ikkje returnerte varene og slike ting, og dei har fjerna dette tilbudet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


betman skrev:


Jeg har drevet bedrift i snart 20 år, og av erfaring vet jeg at rask service på reklamasjoner er vel så viktig som førsteleveransen i et langt kundeforhold.

Dessuten gir det dårlig inntrykk når en forteller at de fleste av ens kunder er svindlere.


 

Jeg tviler på at de kalte kundene sine svindlere.

 

Jeg synes også at du er altfor naiv hvis du tror at en nettbutikk kan stole på hvem som helst. Det er en selvfølge at de skal motta varen før de kan sende en ny! Hvis ikke ville det fort bli dyrt for dem.

 

Ikke fordi de fleste kunder er svindlere, men fordi enkelte nok ville benyttet seg av sjansen.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 18:11, hkmoen skrev:

Quote:


betman skrev:


Jeg har drevet bedrift i snart 20 år, og av erfaring vet jeg at rask service på reklamasjoner er vel så viktig som førsteleveransen i et langt kundeforhold.

Dessuten gir det dårlig inntrykk når en forteller at de fleste av ens kunder er svindlere.


 

Jeg tviler på at de kalte kundene sine svindlere.

 

Jeg synes også at du er altfor naiv hvis du tror at en nettbutikk kan stole på hvem som helst. Det er en selvfølge at de skal motta varen før de kan sende en ny! Hvis ikke ville det fort bli dyrt for dem.

 

Ikke fordi de fleste kunder er svindlere, men fordi enkelte nok ville benyttet seg av sjansen.

Hvis du hadde oppfattet artikkelen riktig, så hadde du sett hva som ikke kunne godtas: Nemmelig 14 dager behandingstid etter mottatt retur på feilvare, samt det du tviler på.

Lenke til kommentar

Quote:



Hvis du hadde oppfattet artikkelen riktig, så hadde du sett hva som ikke kunne godtas: Nemmelig 14 dager behandingstid etter mottatt retur på feilvare, samt det du tviler på.



 

Da må du lære deg å uttrykke deg klarere, slik det er skrevet så syter du fordi du tror du er en bedre kunde enn andre og derfor kan forlange spesialbehandling..

 

Og om varen må inn til produsent for test/rep. så er nok 14 dager noe man må regne med dessverre, husk at data ikke er noe alle kan/har utstyr til å reparere.

 

De kan sende deg ny vare men når de da får den gammle tilbake fra reparasjon så må den selges som demovare til sterkt redusert pris, for mange slike saker vil til slutt føre til at alle må betale dyrere for varene siden butikkene vil tape store summer på dette.

 

Dette er nok også grunnen til at de fleste har sluttet å sende ut ny vare før gammel er kommet i retur og har blitt testet, pluss at noen utnyttet seg av systemet (det er det alltid, ligger i noen menneskers natur dessverre).

 

Må bare føye til en ting til..

Du har kanskje god utdannelse på PC hardware siden du sier at du mottok et defekt kort, og at det ikke var en feil som oppstod under montering.. ;o)

 

[ Denne Melding var redigert av: Rusmusa på 2002-01-16 22:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 16:24, RPA skrev:

Synest folk har det litt for travelt her. De fleste som ikke spiller eller har mange viktige dokumenter klarer seg fint uten pc eller ved å dra på besøk til andre og låne pc'n.


Det med at det tar langt tid har med posten å gjøre. Sendte inn hovedkortet mitt som var defekt ved ankomst til komplett. Tok en uke med posten fra Troms, 2 dager sjekking hos komplett og en ny uke i posten. Så i en god del tilfeller har posten en god del og si. Det kan jo og hende at ikke alle butikkene har kompetanse eller mulighet for å teste en vare og må sende den videre. Er en fordel å vite om den virker eller ikke før de gir en ny tilbake. I noen tilfeller blir varen sendt til reperasjon og det kan ta lang tid.


Men selve komplett tror jeg sjekker rimelig fort om en vare er defekt, i de fleste tilfeller.


 

A) Og hvor mange som har PC går hverken under "viktige dokumenter"-katergorien, eller "spiller mye"-kategorien?

 

B) Vi driver en webshop. Vi sitter i Troms. Vi sender varer rundt om til hele Norge. Postgangen tar 2-3 dager, nesten uansett hvor det sendes.

 

C) Du må tenke på mengdene som skal testes. Delene ligger gjerne lagret i ei uke eller to og venter på tur.

Lenke til kommentar

Har nå fått HK tilbake med rapport: ok, etter reprogrammering av bios.

Det tok 27 dager.

Fikk dette i retur på tross av at avbestilling ihht angrefrist ble godtatt (på telefon dessverre).

 

Konklusjonen må bli at hvis man er avhengig av pc, er det umulig å vente på reparasjon/test av deffekte (vitale) komponenter. Man må simpelthen bestille nytt.

Lenke til kommentar

Quote:



Og om varen må inn til produsent for test/rep. så er nok 14 dager noe man må regne med dessverre, husk at data ikke er noe alle kan/har utstyr til å reparere.


De kan sende deg ny vare men når de da får den gammle tilbake fra reparasjon så må den selges som demovare til sterkt redusert pris, for mange slike saker vil til slutt føre til at alle må betale dyrere for varene siden butikkene vil tape store summer på dette.



 

De fleste butikker har noe som heter DOA ( Dead at Arrival ellerno) det betyr at hvis du kontakter din forhandler innen en uke, så skal du få en ny varer. Så fremt varen er død ved ankomst. Butikken tester gjerne varen for å sjekke om sannsynlighetn er for DOA er der.. sjekker om varer en brukt etc..

 

Du kan ikke forlange angrefrist på en defekt vare. skal du kunne kreve angrefrist på noe, så skal varen være i salgbar tilstand.

 

Jeg synes ikke 14dager er spesielt lenge, det tar 2-3 dager i posten minst.. + helligdager. Men det tar selvfølgelig ikke lang stund å anta at varen er DOA eller ikke.

 

Å kalle en kunde er Svindler er totalt uaksepttabelt. Kunden har all rett til å bli behandlet med full respekt, det er tross alt kunden butikken lever av.

 

Å tro at butikken vil sende varen til deg før de mottar din vare, er vel litt naivt. Jeg vil tro at 70% av kundene aldri ville ha returnert varen, eller rett og slett benyttet seg av dette "tilbudet".

 

Men vi vil ha GOD SERVICE, det er nok av nettbutikker å velge mellom. btw komplett.no er langt i fra den billigste..

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-01-21 12:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...