kowler Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Jeg formaterte pc-en i går. Da jeg skulle installere alle driverne ble det problemer. Trådløs tilkoblinger er utilgjengelig står det skrevet på nettverkstilkoblinger. Det er altså et kryss over den trådløse nettverkstilkoblingen. Uten_navn2.bmp Når jeg trykker på den bærbare pc-ens "trådløs nettverksknapp" så kommer det opp at den går på, og at et eller flere nettverk er tilgjengelige nede på oppgavelinjen, men det kommer ikke opp det standard bildet med nettverk som kan logge seg på når en trykker "vis tilgjengelige nettverk". Men nettverket som er i huset kommer opp; "netgear" heter det men det står altså også der at trådløs tilkobling ikke er tilgjengelig. Uten_navn.bmp Gjorde helt likt forrige gang jeg formaterte den, så dette er litt frusterende. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få ordnet dette? Endret 20. mars 2008 av kowler Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Det siste bildet betyr jo bare at du skal legge inn krypteringsnøkkelen for at du skal få tilgang til internett og router. Lurer du på nøkkelen må du logge deg inn på routeren med nettverkskabel og finne nøkkelen der. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Som la7dfa skriver, så må du skrive inn nettverksnøkkel for å koble deg til det trådløse nettverket. Vet ikke helt om jeg forstår den andre problemstillingen din, men mulig du tenker på "Windows Zero Configuration" når du mener det ikke ser likt ut? Uansett, this is how you activate it: 1. "Start" -> "Kjør" 2. Skriv: services.msc og trykk OK 3. Rull deg helt ned i bunnen og marker "Windows Zero Configuration" 4. Trykk på "Start denne tjenesten" 5. Når den er ferdig, høyreklikker du på den trådløs nettverkstilkobling og velger "Vis tilgjengelige trådløse nettverk" 6. Velg så "Endre avanserte innstillinger" 7. Velg skillearket "Trådløse nettverk" 8. Hukk av for "La windows konfigurere" elns (Øverste boksen til venstre) og deretter klikk OK. 9. Høyreklikker du på den trådløs nettverkstilkobling og velger "Vis tilgjengelige trådløse nettverk" 10. Voila. Velg det trådløse nettverket du ønsker å koble deg til. Endret 21. mars 2008 av Youcef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå