Gå til innhold

Ipod Touch og 3. parts programmer

Anbefalte innlegg

Har fått en 8gb i gave, og er strålende fornøyd. Jeg gikk inn på Apple sin side og kjøpte de ekstra-programmene som f.eks. mail, kart, osv. Og da har jo Apple åpnet for 3. parts programmer slik at man ikke nødvendigvis må jailbreake den. De har en del på nettsiden sin. Men jeg kunne tenke meg å installere andre spill enn det utvalget de har, f.eks. Mario. Må jeg da jailbreake den? Jeg ser det ligger en del veiledninger på nettet for jailbreaking, men tør ikke. Jeg har oppdatert den til ver. 1.1.4. Noen veiledninger virker også veldig vanskelig, og jeg må innrømme at jeg ikke er særlig teknisk av meg :blush: . Hvis jeg må jailbreake den for å spille Mario; hva er den enkleste måten og hvor får jeg etterpå laste ned Mario? Tusen takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ziphone (google it)

husk å laste ned ziphone 2.6b ! (eller høyere)

...

jeg foreslårt at du leser iPod Touch tråden, ja det er mange sider. Men det er verdt det om du vil bli litt mer teknisk innenfor dette.

Nå er det Touch jeg har og ikke iphone. Det ligger en del videoer i youtube, men den ene er mer forvirrende enn den andre. Hva er forresten summer board som det blir nevnt i noen av videoene?

Lenke til kommentar
Ikke spør om hjelp hvis du ikke vil ha det. jeg vet hva slags info jeg gir ut.

Ziphone er for iphone OG iPod Touch.

Summerboard lar deg bruke brukerlagde temaer og ikoner.

Men det var da voldsomt så hårsår du var da, hehe :!: . Joda, setter pris på all hjelp. Samtidig som jeg liker UTFYLLENDE hjelp. Har nå jailbreaket den og holder p.t. på med å få installert nesrom på den. Men aner ikke hva jeg driver med. Følger en video på Youtube som virker ok. Så får jeg se hur det går. Går det skeis, så er trøsten det at jeg kan gjenopprette den etterpå.

En liten edit/oppdatering:

Alt gikk som smurt her, også inst. av nes-rom. Men touch-funksjonen på kontrollene når man spilte Mario f.eks. var helt håpløst. Men det var nå greit nok. Etter en stund, fikk jeg også error når jeg prøvde å installer andre applikasjoner, uansett program. Så det endte med at jeg gjenopprettet den. Jeg får nøye meg med 3. parts programmer fra apple sin side.

Endret av Bergenogomegn
Lenke til kommentar

Bare en liten personlig mening:

Emulatorer er nesten ikke til å spilles på iPod Touch. Jeg klarer rett og slett ikke å spille det på den Touch skjerm, jeg må ha feedback når jeg trykker. Ellers blir det bare surr, og plutselig trykker jeg feil :p

Hvis du vil bare jailbreake for Mario, skaff deg en DS :p

Men jailbreaking er nesten en must for iPod eiere. Jeg quoter fra et forum, hvor en fyr sa:

Look. Getting a iTouch and not jailbreaking it, is like having a penis and not having sex.

^^

Lenke til kommentar
Bare en liten personlig mening:

Emulatorer er nesten ikke til å spilles på iPod Touch. Jeg klarer rett og slett ikke å spille det på den Touch skjerm, jeg må ha feedback når jeg trykker. Ellers blir det bare surr, og plutselig trykker jeg feil :p

Hvis du vil bare jailbreake for Mario, skaff deg en DS :p

Men jailbreaking er nesten en must for iPod eiere. Jeg quoter fra et forum, hvor en fyr sa:

Look. Getting a iTouch and not jailbreaking it, is like having a penis and not having sex.

^^

He he, takk for meningen din. Den siste quoten vet jeg ikke noe om, siden jeg er av hunkjønn :!: . Men enig med deg, emulatoren var håpløst lite nøyaktig gitt. Men det var nå en ting, men fikk plutselig error også når jeg skulle installere noen av applikasjonene. Men får se. Kanskje jeg jailbreaker den igjen - who knowes :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...