Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bildet vises ikke på skjermen

Gjest Slettet+71234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+71234

Hei.

Jeg har nå kjøpt meg en ny PC fra PS.no som tilsynelatende fungerer fint.

Det eneste merkelige er at bildet ikke vises på skjermen jeg har koblet til! Har sjekket over flere ganger at kabelen sitter skikkelig i, i tillegg til at jeg har prøvd kabelen på andre PC-er hvor den funker bra.

Jeg bruker forresten en DVI-VGA omformer siden det ikke er VGA uttak på PC-en. Har også testet omformeren på en annen PC der også den virker.

Noen som vet hva som kan være galt?

Endret av Slettet+71234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+71234
Har du sjekket skjermen på en annen PC?

Har du sjekket PC-en på en annen skjerm?

Skjermen funker på andre PC-er, mens PC-en funker heller ikke på noen andre skjermer.

Endret av Slettet+71234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+71234
Lukter DOA skjermkort?

Egentlig ikke, det ser ut til å virke fint sett fra innsiden av PC-en.

Hvordan klarer du og se at skjermkortet virker ved å se på det?...det må du forklare meg.

Hadde det ikke virket hadde vel ikke skjermkortet støyet...?

Lenke til kommentar

Har du bygget maskinen selv, og er alle komponentene nye?

Hva skjer egentlig? Du trykker på power-knappen, vifter osv spinner opp, men du får ikke bilde i det hele tatt?

-Gå over kabler! Sjekk særlig 4/8-pin 12v!

-Sjekk at minnebrikker sitter skikkelig, prøv gjerne med kun en brikke tilkoblet.

-Kanskje hovedkortet har post-codes?!

-Reset bios noen ganger

Om dette ikke hjelper prøv å montere maskinen på nytt.

Lenke til kommentar
Lukter DOA skjermkort?

Hvordan klarer du og se at skjermkortet virker ved å se på det?...det må du forklare meg.

Har du plugget i begge kontaktene i skjemkortet. 6 og 8-pins kontakter til strøm.

Lenke til kommentar
Lukter DOA skjermkort?

Støyen du refererer til er nok kjøleviften. Denne går nok uavhengig om skjermkortet virker eller ikke.

Det kan være flere ting som er feil.

- Hvis du har flere utganger på skjermkortet, er du sikker på at du har koblet skjermen på primærutgangen (nr 1)?

- Etter som du kjører skjermen på vga, er du sikker på at skjermkortet støtter vga (analogt signal), hvis det gjør det har det en flat kontakt med fire pinner (2 på hvær side) i den ene enden av DVI-utgangen.

- En annen ting som kan være feil, er at det er stilt for høy oppfriskningfrekvens i Windows, men da vil du se bilde på skjermen når maskinen booter før windows starter.

- Det neste som kan være feil kan være at skjermkortet kjører i digital modus og dermed vil du ikke få bilde via vga uten å skifte over til analog modus . Dette gjøres i driveren, men du vil selvfølgelig ikke klare dette uten å se skjermbildet først, så du vil trenge en skjerm med DVI-tilkobling for å bytte dette over.

Hvis ingen av disse tingene hjelper vil jeg nok tippe at skjermkortet er dødt.

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+71234
- Hvis du har flere utganger på skjermkortet, er du sikker på at du har koblet skjermen på primærutgangen (nr 1)?

Har to utganger, og er koblet på primærutgangen. Har også prøvd sekundærutgangen med samme resultat.

- Etter som du kjører skjermen på vga, er du sikker på at skjermkortet støtter vga (analogt signal)

Det regner jeg med ettersom omformeren til VGA kom med PC-en...

Hvis det gjør det har det en flat kontakt med fire pinner (2 på hvær side) i den ene enden av DVI-utgangen.

Jepp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+71234
Har du bygget maskinen selv, og er alle komponentene nye?

Som jeg skrev i den første posten så har jeg kjøpt PC-en på PS.no og regner derfor med at alle komponentene er nye.

Edit: Oops, var ikke klar over at jeg plutselig trippel-postet. Snodig at man ikke kan slette sine egne innlegg her?

Endret av Slettet+71234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...