simenss Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg har den siste tiden jobbet med en idé for en ny nettportal. Jeg har kjøpt en rapport fra Sedo som anslår domenens verdi til $US 9000 (ca. 46.000 NOK). Med en lav dollarkurs er dette et godt tidspunkt for å kjøpe domenet i $US. Problemet er bare det at jeg ikke har $US 9000 på konto. I tillegg er jeg student, så har heller ikke mulighet til å ta opp et lån med pant i eiendom. Noen som har tips til lån med akseptabel rente? Aksepterer banken et domene som et panteobjekt, eller er markedsverdien for usikker? Forbrukslån er helt uaktuelt. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg har den siste tiden jobbet med en idé for en ny nettportal. Jeg har kjøpt en rapport fra Sedo som anslår domenens verdi til $US 9000 (ca. 46.000 NOK). Med en lav dollarkurs er dette et godt tidspunkt for å kjøpe domenet i $US. Problemet er bare det at jeg ikke har $US 9000 på konto. I tillegg er jeg student, så har heller ikke mulighet til å ta opp et lån med pant i eiendom. Noen som har tips til lån med akseptabel rente? Aksepterer banken et domene som et panteobjekt, eller er markedsverdien for usikker? Forbrukslån er helt uaktuelt. Domene er ikke noen fast eiendom. Så banken vil ikke kunne godta domene som pant. Det var min mening. Hvorfor ikke kjøpe et nytt domene istedenfor? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Takk for svar Domenet er høyt priset av flere grunner. Dersom jeg ikke kan skaffe penger får jeg heller gjøre som du sier, å kjøpe et uregistrert domene. Et alternativ kan være å skaffe en eller flere investorer. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Takk for svar Domenet er høyt priset av flere grunner. Dersom jeg ikke kan skaffe penger får jeg heller gjøre som du sier, å kjøpe et uregistrert domene. Et alternativ kan være å skaffe en eller flere investorer. Hvis siden forventes å få masse trafikk, så kan du prøve å kontakte noen sponsorer. Hvis det blir penger å tjene, så er sikkert noen villige til samarbeid. Du kan sikkert få forbrukslån i banken og, men med litt høye renter da. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Hvis siden forventes å få masse trafikk, så kan du prøve å kontakte noen sponsorer.Hvis det blir penger å tjene, så er sikkert noen villige til samarbeid. Du kan sikkert få forbrukslån i banken og, men med litt høye renter da. Sponsorer er en god løsning. Da hindrer jeg andre i å komme på eiersiden. Forbrukslån er uaktuelt på grunn av den høye renten. Da måtte jeg i alle fall ha løst det på denne måten En bedre løsning er kanskje å lage en ordentlig forretningsplan og presentere den for banken i håp om et lån. Men norske banker er muligens ikke veldig positive til nettprosjekter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå